کد خبر: ۱۸۲۰۱۸
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۲۵ آبان ۱۳۹۲
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه ترین گزارش فصلی خود اعلام کرد ایران هرگونه توسعه سریع فعالیت‌های هسته‌ای خود را از ۳ ماه پیش متوقف کرده است.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین‌الملل «خبرگزاری دانشجو» به نقل از اسکای نیوز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه ترین گزارش فصلی خود  اعلام کرده است  که ایران عملاً توسعه سریع فعالیت‌های هسته‌ای خود را از سه ماه پیش یعنی از زمان آغاز ریاست‌جمهوری حسن روحانی متوقف کرده است.

 

در بخش دیگری از این گزارش نیز آمده است که ایران از مرداد ماه گذشته هیچ ترکیبات اصلی دیگری برای تولید پلوتونیوم به نیروگاه‌ها نیفزوده است.

 

از سوی دیگر یک دیپلمات پلندپایه نیز با اشاره به این گزارش آژانس تاکید کرده است  که ایران از زمان تغییر دولت در این کشور توسعه فعالیت‌های غنی سازی اورانیوم خود را متوقف کرده است.


این گزارش در حالی منتشر شده است که ایران در هفته‌ی گذشته طی یک همکاری چارچوبی به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی از دو نیروگاه مربوط به برنامه‌های هسته ای را داده است.


در بخش دیگری از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده است که حجم ذخایر اورانیوم با غنای 20 درصد ایران نیز که غرب از آن نگران است، از سه ماه پیش  تاکنون تنها 5 درصد افزایش داشته و اکنون به 196 کیلوگرم رسیده است.

 

این در حالی است که باراک اوباما  با تاکید بر اینکه همه گزینه‌ها برای منع ایران از دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای روی میز است، از کنگره آمریکا خواست به ایران برای اثبات جدیت خود در برنامه هسته‌ای فرصت بیشتری دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها