کد خبر: ۱۸۲۰۱۰
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۲۵ آبان ۱۳۹۲
کارشناس اقتصادی ضمن تاکید بر اهمیت شفافیت در کارآمدی اقتصاد گفت: حذف شبنم و ایران کد یعنی شفافیت نباشد.

سید رضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص حذف طرح های شبنم و ایران کد گفت: طرح های شبنم و ایران کد پایه شفافیت اقتصادی در کشور بودند و حذف این طرح ها آثار منفی خود را بر اقتصاد خواهد گذاشت.


وی افزود: نمونه مشابه ایران کد در بیشتر اقتصادهای دنیا وجود دارد و یک ابزار پذیرفته شده و بدیهی دانسته می شود؛ طرح شبنم نیز نمونه های زیادی در کشورها دارد.


مشاور سابق معاونت برنامه ریزی وزیر صنعت گفت: وقتی ما به سمت حذف طرح هایی مانند ایران کد و شبنم می رویم یعنی می خواهیم شفافیت نباشد که سود آن را سوداگران می برند و این اقدام به زیان تولیدکننده است.


حسینی در خصوص دلایل حذف این طرح توسط وزارت صنعت اظهار کرد: هر عقل سلیمی می پذیرد که ممکن است طرح ها در ابتدای اجرا با مشکلات و ضعف هایی روبرو شوند و از ابتدای انقلاب نیز این مسئله بوده است؛ برای رفع این مشکلات باید نقاط ضعف را شناسایی و برطرف نماییم نه اینکه کلاً صورت مسئله را پاک کنیم.


این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: امروز دنیا به سمت شفافیت اقتصادی می رود و ما نباید با حذف این طرح ها از شفافیت فاصله بگیریم؛ برای اینکه اقتصاد کارامدی داشته باشیم ناچاریم این روش ها را بکار ببریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها