کد خبر: ۱۸۱۱۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۲۰ آبان ۱۳۹۲
رئیس کمیسیون برگزاری مراسم عاشورای افغانستان با اشاره به ممنوعیت حمل اسلحه در روز عاشورا، از شهروندان افغان خواست که در تأمین نظم و امنیت این ایام با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل به نقل از بیانیه وزارت کشور افغانستان، «محمد ایوب سالنگی» معاون ارشد امور امنیتی وزارت کشور و رئیس کمیسیون امنیتی برگزاری مراسم عاشورای افغانستان، در سخنانی اظهار داشت: نیروهای امنیتی کشور با تمام توان تلاش می‌کنند که امنیت مراسم عزاداری را به بهترین شکل آن تأمین کنند.

سالنگی در دومین نشست کمیسیون امنیتی عاشورا با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم عزاداری عاشورا در حیات دینی مردم افغانستان، افزود: نیروهای امنیتی افغان در صدد تأمین امنیت این ایام بوده تا عزاداران بتوانند در فضای صلح و صمیمت مراسم عزاداری را برگزار کنند.

سالنگی با تأکید بر ممنوع بودن حمل اسلحه در روزهای عاشورا، از شهروندان افغان خواست که ضمن خودداری از بروز احساسات، در نظم و تأمین امنیت با نیروهای امنیتی افغان همکاری کنند.

در این نشست، اعضای کمیسیون برگزاری مراسم عاشورا در خصوص هرچه بهتر برگزار شدن مراسم عاشورا در فضای امن، پیشنهادات خود را ارائه کردند.

حاضران توافق کردند، در مناطقی که مشکلات و تهدیدهای امنیتی وجود دارد به گونه مشترک با نیروهای امنتیتی همکاری صورت گیرد تا از حملات احتمالی تروریستی جلوگیری شود.

در پایان این نشست، رئیس کمیسیون امنیتی برگزاری مراسم عاشورا به فرماندهی لشکر 111 کابل، فرمانده پلیس کابل و رئیس امنیت ملی کابل دستور داد تا در جهت تأمین امنیت هرچه بهتر مناطق برگزاری مراسم عاشورا تلاش‌های جدی را به کار گیرند.

حامد کرزی هفته گذشته طی حکمی کمیسیونی را به سرپرستی ایوب سالنگی برای تأمین امنیت روزهای عاشورا تعیین کرد.

در مراسم عاشورای سال 1390 شمسی، 80 تن از عزاداران حسینی بر اثر حمله انتحاری در شهر کابل جان باختند.

در این حادثه که واکنش‌های جهانی و منطقه‌ای را نیز به دنبال داشت، بیش از 200 تن نیز زخمی شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها