کد خبر: ۱۸۰۹۰۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۱۹ آبان ۱۳۹۲
یکی از اعضای برجسته جنبش حماس به تشریح مواضع این جنبش درباره یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین پرداخت.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه الیوم السابع، موسی ابومرزوق گفت: ما مخالف مذاکرات یاسر عرفات با رژیم صهیونیستی، به رسمین شناختن این رژیم از سوی وی، امضای پیمان اسلو از سوی عرفات هستیم.

وی افزود: در پیش گرفتن مقاومت با هدف کارشکنی در مسیر عرفات نبود بلکه ما به درخواست مل فلسطین به مقاومت روی آوردیم و همه گروه های فلسطینی مخالف سازش بودند و پیمان اسلو مورد مخالف همه گروه ها قرار داشت.

ابومرزوق بیان کرد: ما هنگامی که ابوعمار با رژیم صهیونیستی مقابله کرد،از چشم پوشی از بیت المقدس خودداری کرد و به مقاومت در کرانه باختری و غزه رد انتفاضه دوم کمک کرد،حامی وی بودیم.ما به همراه وی علیه آمریکا و صهیونیست ها ایستادیم در حالی که در آن هنگام برخی از اعضای جنبش فتح مخالف وی بودند و علیه اش توطئه می کردند.

وی افزود: ما از ابتدا گفتیم که ابوعمار ترور شده است و برخی قلم به دستان مزدور در آن هنگام مخالفت کردند اما امروز ثابت شده است که ابوعمار با سم کشته شده است.ما خواستار بررسی علت مرگ وی هستیم.

ابومرزوق تاکید کرد: ما در مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در کنار یاسر عرفات بوده ایم و علت برگزار نشدن مراسم بزرگداشت یاسر عرفات در غزه تحرکات جنبش فتح بوده است.

خاطرنشان می شود که جنبش فتح اخیرا حماس را به بهره برداری از یاسر عرفات و در عین حال ممانعت از برگزاری مراسم بزرگذاشت وی در غزه متهم کرده بود. یاسر عرفات در نوامبر سال 2004 در شرایط مرموزی فوت کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها