کد خبر: ۱۸۰۷۲۰
زمان انتشار: ۱۹:۵۳     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
دو شهرک «فوعه» و «کفریا»، در شمال غربی شهر «ادلب» در شمال غربی سوریه، نزدیک به دو سال است که در محاصره گروه‌های تروریستی مسلح قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، دو شهرک «فوعه» و «کفریا»، در شمال غربی شهر «ادلب» در شمال غربی سوریه، نزدیک به دو سال است که در محاصره گروه‌های تروریستی مسلح قرار دارد و معنای زندگی در این شهر در هدف قرار گرفته شدن از سوی تک تیراندازن و حملات خمپاره‌ای گروه‌های مسلح مستقر در شهر «بنش» در جوار شهرک فوعه و شهر «معرتمصرین» همجوار «کفریا» خلاصه شده است.

ارتش سوریه با همکاری کمیته‌های مردمی این دو شهرک و نیروهای دفاع ملی تاکنون بارها تلاش عناصر و گروه‌های مسلح برای نفوذ به داخل این دو شهرک را دفع کرده و هم اکنون تنها راه ارتباطی این دو شهرک با دنیای خارج مسیر ادلب است که فوعه و کفریا را به شهر ادلب مرتبط می‌کند.

اهالی این دو شهرک طی دو سال گذشته روزهای سختی را سپری کردند، اما هم اکنون به لطف تلاش‌های ارتش سوریه زندگی آنها به شکل قابل ملاحظه‌ای بهبود یافته به خصوص درباره تامین نان اهالی که ارتش اقدام به راه اندازی نانوایی صنعتی شهر فوعه کرده و آرد و سوخت برای تهیه نان به طور کامل در اختیار اهالی شهر گذاشته است.

همچنین از آنجا که فصل زمستان در راه است، سوخت برای گرمایش خانواده‌ها به اندازه کافی و مورد نیاز در اختیار اهالی این دو شهرک قرار داده شده و مسئولان با کنترل قیمت‌های مواد غذایی تلاش می‌کنند، این مواد در اختیار و دسترس همه اهالی قرار داشته باشد، اگرچه به خاطر محاصره اکثر محصولات غذایی عرضه شده در بازارها تولید اهالی این دو منطقه است.

از حیث بهداشت نیز هم اکنون دو مرکز بهداشتی در این دو شهرک و همچنین بیمارستان فوعه در شهرک فوعه مشغول ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی و درمانی به اهالی هستند و دارو و تجیهزات پزشکی نیز به اندازه کافی و لازم در داروخانه‌ها وجود دارد و نیازهای درمانی و پزشکی نیازمندان را تامین می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها