کد خبر: ۱۸۰۵۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۳۰ مرداد ۱۳۹۰
دهها نفر از معترضان به پروژه خط لوله‌ای که قرار است از کانادا به خلیج مکزیک در ایالت تگزاس آمریکا کشیده شود، پس از تجمع در محوطه کاخ‌سفید دستگیر شدند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، دهها نفر از معترضان به خط لوله پیشنهادی از کانادا تا سواحل خلیج مکزیک در آمریکا روز گذشته در کاخ‌سفید دستگیر شدند.
 
به گزارش598 به نقل از فارس، دستگیری این افراد همزمان با آن صورت گرفته که معترضان آمریکایی تحصن دو هفته‌ای خود را در کاخ‌سفید که انتظار میرفت با جمع بیش از 2 هزار نفر از مردم آمریکا صورت گیرد.
 
"بیل مککیبن" سخنگوی ائتلاف "تار سندز اکشن" که این اعتراضات را سازمان‌دهی کرده بود، اعلام کرد: رئیس‌‌جمهور اوباما میتواند این فاجعه مخرب برای محیط زیست و آب و هوا را تنها با حرکت یک قلم متوقف کند.
 
وی افزود: این مهمترین آزمونی است که باراک اوباما در زمینه محیط زیست با آن مواجه است. او باید تصمیم بگیرد مجوز این خط لوله عظیم را اعطا کند یا خیر.
 
بنا بر این گزارش، انتظار میرود حدود 2 هزار و 200 نفر از 50 ایالت سراسر آمریکا در این اعتراضات حضور یابند؛ اعتراضاتی که به منظور افزایش فشار بر اوباما صورت گرفته است تا مجوز پروژه خط لوله 13 میلیارد دلاری "کی استون ایکس ال" که قرار است 2 هزار و 700 کیلومتر طول داشته باشد را رد کند.
 
"باب ویلسون" استاد دانشگاه ایالت نیویورک آمریکا که در این اعتراضات شرکت کرده بود، اعلام کرد: من به شدت از رئیس‌جمهوری آمریکا عصبانی هستم.
 
وی ادامه داد: من از دولت اوباما و عدم توانایی دولت فدرال برای صورت دادن اقدامی در پرداختن به موضوع تغییرات آب و هوایی ناراحت و عصبانی هستم.
 
این استاد دانشگاه آمریکایی در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر کربن بسیار زیادی در این شن‌های اشباع شده از قیر گیر حبس شده است و آزاد کردن آن به داخل جو، فرایند تغییرات آب و هوایی را بدتر خواهد کرد.
 
بر اساس این گزارش، دولت آمریکا در نظر دارد تا پایان سال جاری میلادی در رابطه با صدور مجوز برای پروژه خط لوله پیشنهادی از کانادا تا ایالت تگزاس آمریکا تصمیم‌گیری کند.
 
بنا بر این گزارش، پروژه ساخت خط لوله "کی استون ایکس ال"  توسط شرکت "ترنس‌کانادا" که بزرگترین شرکت انرژی در آمریکای شمالی است و در غرب کانادا مستقر است، پیشنهاد شده است و قبل از رسیدن به خلیج مکزیک در ایالت تگزاس آمریکا، از ایالت‌های مونتانا، داکوتای جنوبی، براسکا، کانزاس و اکلاهما عبور میکند.
 
این گزارش افزود: تعدادی از گروه‌های حقوق بشری و گروه‌های محیط زیست، اعتراضاتی را علیه این خط لوله سازمان‌دهی کرده‌اند چرا که اجرای آن نیازمند انرژی بسیار زیادی است که مقادیر بسیار چشمگیری گازهای گلخانه‌ای را در جو منتشر میکند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها