کد خبر: ۱۸۰۴۷۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
سیاستمدار ارشد پاکستانی دولت آمریکا را متهم کرد که با طراحی توطئه های مختلف سعی دارد تا احتمال برگزاری مذاکرات مفید صلح با طالبان را از بین ببرد.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ عمران خان سیاستمدار برجسته پاکستانی تاکید کرد، قتل رهبر طالبان پاکستان در حمله یک فروند پهپاد آمریکایی در هفته گذشته نشانه دیگری از تلاش واشنگتن برای به شکست کشاندن مذاکرات صلح دولت پاکستان با طالبان است.

بر اساس این گزارش پس از کشته شدن حکیم الله محسود رهبر طالبان، مقام های این گروه با برگزاری هرگونه مذاکره صلح با دولت پاکستان به شدت مخالفت کرده و تهدید به انجام حملات تلافی جویانه کرده اند.

وی افزود، آمریکا در شرایطی بر ضد مذاکرات صلح با طالبان دسیسه می کند که ظاهرا مقام های ارشد طالبان آمادگی لازم برای آغاز این مذاکرات را داشتند.وی تاکید کرد، آمریکایی ها اساسا می توانستند هر زمان که بخواهند حکیم الله مسحود را در اختیار داشته باشند ولی من فکر می کنم زمانی را که آنان برای کشتن وی انتخاب کرده اند با هدف آسیب رساندن به روند مذاکرات صلح بوده است.

وی تصریح کرد، آمریکایی ها فکر می کنند اگر درگیری ها در پاکستان ادامه یابد، احتمال کمتری برای ادامه درگیری های طالبان افغانستان با نیروهای آمریکایی وجود خواهد داشت بنابر این قصد دارند درگیری ها در پاکستان را ادامه دهند.

واشنگتن فشار زیادی را بر پاکستان وارد می کند تا به اقدامات خشونت بار طالبان پایان دهد ولی دولت نواز شریف که در ماه می به قدرت رسیده قصد دارد از طریق مذاکره و راهکار مسالمت آمیز به این درگیری ها پایان دهد.

ولی از زمان به قدرت رسیدن دولت نواز شریف میزان حملات طالبان بر ضد ارتش و شهروندان عادی پاکستانی به شدت افزایش داشته است. اوایل هفته گذشته نیز جان کری وزیر خارجه آمریکا ادامه حملات پهپادهای این کشور در پاکستان را منطقی و توجیه پذیر ارزیابی کرد.

گرچه مسحود موافقت اولیه خود را با آغاز مذاکرات صلح با دولت پاکستان اعلام کرده بود ولی ملا فضل الله سرکرده جدید طالبان به شدت مخالف هرگونه مذاکره است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها