کد خبر: ۱۸۰۳۵۰
زمان انتشار: ۰۹:۵۵     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
پشت پرده نمایش زیرکانه جان کری و نتانیاهو:
در این نمایش، رژیم صهیونیستی و سناتورهای موافق با وی متظاهرا به طرف های مقابل ایران فشار می آورند تا تحریم ها را کاهش ندهند و ایران را مجبور به تعلیق تمام فعالیت های خود کنند، ولی جان کری میانجیگری کرده و با تمام کردن لطف خود در حق ایران!! مذاکرات را به نحوی پیش می برد که ایران چیز زیادی از دست ندهد!
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598 در حالیکه خبرهای واصله حکایت از توافق اولیه تیم مذاکره کننده ایرانی با طرف غربی بر سر برخی حقوق ملت ایران را دارد، غرب در یک نمایش خیمه شب بازی که دولت امریکا و برخی نمایندگان سنای این کشور، و همچنین مسئولین رژیم صهیونیستی نقش های اصلی آن را بازی می کنند در حال القای این دروغ هستند که غرب در مقابل تخفیف گسترده ی برخی تحریم ها (که دروغی بیش نیست)، امتیازات کم و ناچیزی از ایران گرفته است. اینان رضایت تیم مذاکره کننده ایران از مذاکرات را مؤید مدعای خود می دانند!



در این نمایش، رژیم صهیونیستی و سناتورهای موافق با وی متظاهرا به طرف های مقابل ایران فشار می آورند تا تحریم ها را کاهش ندهند و ایران را مجبور به تعلیق تمام فعالیت های خود کنند، ولی جان کری میانجیگری کرده و با تمام کردن لطف خود در حق ایران!! مذاکرات را به نحوی پیش می برد که ایران چیز زیادی از دست ندهد!

مثلا در خبرها آمده است غرب به ایران لطف کرده و اجازه ادامه غنی سازی محدود و با درصد پایین را به ایران می دهد. رسانه های غربی طوری القا می کنند که گویا ایران برای این لطف و مرحمت غربی ها باید سپاسگزار بوده و به هر تخفیفی که در تحریم ها اعمال می شود راضی و خشنود باشد حتی اگر این تخفیف، غیردائم و قابل بازگشت باشد. تمام اینها در حالی است که در برخی خبرهای درز کرده از مذاکرات، چیز دیگری دیده می شود.

نیویورک تایمز می نویسد: یکی از اعضای تیم ایران، آقای تخت روانچی، در اعتراض به امتیارات کم بهایی که ایران به دست آورده، با حالت اعتراض اظهار داشت ”ما به غرب اعلام کرده بودیم که در مرحله اول باید تحریم های فراگیر نفتی و سیستم بانکی ایران در نظر گرفته شود. ایران انتظار بیشتری از غرب داشت."

اما نویسنده این مطلب نیویورک تایمز با لحنی زننده و با اهانت خطاب به وی می نویسد: ”تخت روانچی یک دیپلمات کارکشته است اما اظهارات وی خارج از شأن یک مذاکره کننده ایرانی است که باید برای رسیدن به یک توافق تلاش کند!"

از نظر غرب حتی بیان انتظارات ایران از طرف غربی، مانع رسیدن به توافق است! و یک دیپلمات ایرانی خوب کسی است که به هرچه غرب عطا می کند –هرقدر هم ناچیز و بی ارزش- قانع باشد.

اگرچه امید این است که به گفته رهبر معظم انقلاب، ایران به فضل الهی ضرر نمی بیند، اما این مسئله به روند مذاکرات و نوع تعامل ایران با طرف های مذاکره کننده بستگی دارد.

به نظر میرسد تحلیل غرب از موقعیت کنونی اینگونه است: با توجه به فشار اقتصادی ناشی از تحریم ها بر گرده ملت ایران، اگر دولت روحانی بتواند تخفیفی هرچند ناچیز در تحریم ها به دست آورد و شیرینی کاهش فشار اقتصادی را مردم ایران بچشاند، نصف بیشتر راه را رفته است. زیرا از این طریق قاطبه ملت با دولت همراه شده و خود یکصدا خواهان امتیازدهی به غرب می شوند تا تحریم ها به طور کامل برداشته شوند.

اگر واقعا اینچنین باشد، می توان اصرار تیم مذاکره کننده دولت به ادامه روند فعلی مذاکرات را درک کرد. بدین ترتیب این مرحله، سخت ترین مرحله از کار است که اگر با موفقیت همراه شود قدم های بعدی به مراتب آسان تر خواهند بود.

باید صبر کرد و منتظر نتیجه نهایی مذاکرات ماند. گفتگوها، امروز ساعت 11 به وقت تهران ادامه پیدا می کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها