کد خبر: ۱۸۰۳۴۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
وزیر خارجه آمریکا که برای دیدار با رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه ایران به «ژنو» سفر کرده است، تأکید کرد که هنوز شکاف‌های مهمی وجود دارد که در صورت توافق با ایران باید این شکاف‌ها بسته شود.
به گزارش 598 به نقل از فارس، وزیر خارجه آمریکا که برای دیدار با رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه ایران به «ژنو» سفر کرده است، تأکید کرد که هنوز شکاف‌های مهمی وجود دارد که در صورت توافق با ایران باید این شکاف‌ها بسته شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا، که روز گذشته برای دیدار با «محمد جواد ظریف» به «ژنو» سفر کرد، ضمن هشدار درباره اختلافات چشمگیر میان ایران و 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه‌آلمان) تصریح کرد: هنوز شکاف‌های مهمی وجود دارد که در صورت توافق با ایران باید این شکاف‌ها بسته شود.

کری اعلام کرد که روز جمعه به دعوت «کاترین اشتون» رئیس‌ سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ژنو سفر کرد.

کری به همتایان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی خود به مذاکرات ژنو پیوست و برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که در نزدیکی رسیدن به توافق قرار گرفتند که البته کری اعلام کرد که هنوز مسائل بسیار مهمی هستند که رفع نشده است.

البته کری قبل از دیدار با ظریف زیاد مطمئن نبود و گفت که توافقی وجود ندارد و به همراه همتایانش در ژنو حاضر شده است تا اختلافات را کاهش ندهند تا اینکه بخواهند یک توافق با ایران را نهایی کنند.

مقامات آمریکا یک توافق را یک گام اول در یک بسته جامع اعلام کردند که توانایی تهران را برای دنبال کردن تسلیحات اتمی محدود می‌کند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها