کد خبر: ۱۸۰۱۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۳۰ مرداد ۱۳۹۰
در پی اعلام صدور حكم زندان برای دو شهروند آمریكایی زندانی در ایران، دولت آمریكا با تاكید بر اینكه شین بائر و جاشوا فتال "برای مدتی طولانی در ایران زندانی بوده اند"، خواستار آزادی آنها شد.

به گزارش 598 به نقل از رجا ، ویكتوریا نولاند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا گفت كه ایالات متحده در حال تلاش برای اطمینان از صحت خبری است كه یك شبكه تلویزیونی ایران در مورد محكومیت هر كدام از این دو شهروند آمریكایی به ۸ سال زندان منتشر كرده است.

این واكنش، ساعاتی پس از آن صورت گرفت كه شبكه خبر تلویزیون ایران، به نقل از "یك منبع آگاه دستگاه قضایی" گزارش كرد كه شین بائر و جاشوا فتال به خاطر "ورود غیر مجاز به خاك جمهوری اسلامی ایران" به ۳ سال حبس و به اتهام "جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی آمریكا" به ۵ سال حبس محكوم شده اند.

خانم نولاند با ذكر اینكه دولت كشورش تاكنون بارها از دولت جمهوری اسلامی خواستار آزادی این دو نفر شده، اظهار داشت كه واشنگتن می كوشد تا از طریق دفتر حفاظت از منافع خود در سفارت سوئیس در تهران، اطلاعات بیشتری در مورد تصمیم دستگاه قضایی ایران راجع به آنها به دست بیاورد.
گزارش دیروز شبكه خبر ایران در مورد احكام صادره در دادگاه بدوی برای شین بائر و جاشوا فتال، تاكید دارد كه این حكم توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران صادر شده و تا ۲۰ روز قابل اعتراض است.

به گزارش این شبكه، پرونده متهم ردیف سوم سارا شورد كه با وثیقه آزاد شده همچنان باز است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها