کد خبر: ۱۷۹۸۱۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۱۵ آبان ۱۳۹۲
هافبك تيم فوتبال استقلال صنعتي خوزستان گفت: «مديران باشگاه گفتند كه فقط در صورت داشتن پيشنهاد از استقلال اجازه مي‌دهند براي نيم‌فصل دوم از اين تيم جدا شوم.»

598، اين اظهار نظر عبدالله ويسي سرمربي استقلال خوزستان در خصوص هافبك تيمش است. مبعلي پس از روزهاي بد و بحراني كه فصل گذشته و در پيكان داشت، اين فصل خيلي خوب توانسته بدرخشد و خودنمايي كند تا حدي كه حتي صحبت از بازگشتش به استقلال مطرح است. قضيه‌اي كه نه تنها خود مبعلي بلكه ويسي هم از آن استقبال مي‌كند. مبعلي صحبت‌هايي انجام داده است كه در ادامه از حضورتان مي‌گذرد.


* بازگشت به روزهاي اوج باعث شده است تا اين روزها صحبت از حضورت در استقلال باشد. بحث حضورت در اين تيم تا چه حد جدي است؟
- مذاكره رسمي با مديران اين باشگاه نداشته‌ام اما به صورت غير رسمي صحبت‌هايي با من انجام شده است.


* منظورت از اين كه به صورت غير رسمي به تو پيشنهاد داده‌اند چيست؟
- در اين مدت تماس‌هايي از سوي نزديكان باشگاه و امير قلعه‌نويي داشته‌ام اما هنوز چيزي جدي نشده است.


* عبدالله ويسي طي مصاحبه‌اي عنوان كرده هدفش از جذب تو اين بوده است كه تو را احيا كند و حالا كه به روزهاي خوبت بازگشته‌اي حاضر است تو را به استقلال بدهد. آيا در جريان اين قضايا هستي؟
- تاكنون در اين باره صحبتي با آقاي ويسي نداشتم اما اين كه گفته‌اند من را جذب كردند تا در استقلال اهواز احيا شوم كاملا درست است. در استقلال اهواز به دور از هر حاشيه و تنشي توانستم به روزهاي خوبم بازگردم. البته شايد از نظر بعضي‌ها هنوز آن مبعلي سابق نشده‌ام اما اگر بازي‌هاي‌مان به صورت زنده و مستقيم پخش مي‌شد همه به اوج آمادگي‌ام پي مي‌‌بردند.


* در شرايطي كه استقلال اهواز خودش به بازيكني مثل تو نياز دارد، چطور شده است كه ويسي از رضايت كامل خود براي بازگشت تو به جمع آبي‌پوشان تهراني صحبت كرده است؟
- دنبال اين نيستم تا سر كسي منت بگذارم اما به خاطر آقاي ويسي بود كه به استقلال خوزستان آمدم. همان زمان هم خود ايشان و مديران باشگاه گفتند كه فقط در صورت داشتن پيشنهاد از استقلال اجازه مي‌دهند براي نيم‌فصل دوم از اين تيم جدا شوم.


* يعني از قبل توافقات لازم ميان تو و مديران باشگاه براي استقلالي شدنت انجام شده است؟
- توافق كه نمي‌توان گفت اما صحبت‌هاي‌مان را با يكديگر انجام داده‌ايم. با اين حال اگر آقاي ويسي و مديران باشگاه نخواهند تحت هيچ شرايطي نمي‌توانم از استقلال خوزستان جدا شوم. آقاي ويسي مي‌دانند كه به خاطر ايشان استقلال خوزستان را انتخاب كردم و به همين دليل هم هرگز مانع از بازگشتم به استقلال نمي‌شوند. از اين كه اين فصل تيم آقا عبدالله را انتخاب كردم اصلا پشيمان نيستم چرا كه احيا شدم و خيلي به نفعم شد.


* نمي‌ترسي در صورت بازگشت به استقلال، سرنوشت ليگ دهم برايت تكرار شود؟
- اگر آن سال در چند بازي نيمكت‌نشين شدم، نه به خاطر ترافيك در خط مياني اين تيم، بلكه به خاطر عدم هماهنگي من با ساير بازيكنان بود. در آن سال من پس از 6 سال حضور در ليگ امارات تصميم به بازگشت گرفتم. ضمن اين كه به خاطر دير ملحق شدن به تمرينات هم نتوانستم خيلي خوب با ساير نفرات هماهنگ شوم اما در ادامه ديديد كه چطور به يكي از نفرات اصلي تيم تبديل شدم. هم شرايط اين روزهاي استقلال و هم وضعيت من، متفاوت با ليگ دهم است و نمي‌توان گفت كه چون سه فصل پيش در اين تيم و در چند بازي نيمكت‌نشين بودم، حالا هم قرار است نيمكت‌نشين شوم. از اين بابت كه آماده‌ام و مي‌توانم به يكي از نفرات اصلي تيم تبديل شوم، مطمئن هستم. شرايطم خوب است و فكر مي‌كنم بتوانم به استقلال كمك كنم.


* در صورت بازگشت به استقلال بايد جاي خالي بازيكني مثل مجتبي جباري را پر كني. به‌نظرت مي‌تواني جانشين خوبي براي اين بازيكن شوي؟
- من ايمان مبعلي‌ام و قرار نيست مثل جباري باشم. سبك فوتبال من متفاوت با جباري است و نه من مي‌توانم مثل مجتبي بازي كنم و نه جباري مثل من! سال‌هاست كه به عنوان هافبك بازيساز بازي مي‌كنم و نيازي ندارم به اينكه سبك فوتبالم را شبيه فلان بازيكن كنم. پست تخصصي‌ام همين است و فكر مي‌كنم بتوانم خيلي خوب از عهده انجام اين كار بربيايم. در ليگ دهم آقاي مظلومي همزمان از من و مجتبي در ميانه زمين استفاده مي‌كرد و به اندازه خودم براي تيم تاثيرگذار بودم.


* حالا كه به روزهاي خوبت بازگشته‌اي، آيا در انديشه رسيدن به تيم‌ملي هم هستي؟
- خدا را شكر شرايطم خوب است اما در استقلال اهواز ديده نمي‌شوم. اگر همين بازي‌ها را در تيمي مثل استقلال انجام داده بودم، مطمئنا در تيررس كادر فني تيم‌ملي قرار مي‌گرفتم. به همين دليل هم دوست دارم به استقلال بازگردم تا هم براي اين تيم مثمرثمر باشم و هم اينكه خودم را به تيم‌ملي برسانم.


* انتقادات از ويسي و تيمش هم كه كماكان ادامه دارد.
- واقعا نمي‌دانم بعضي‌ها از تيم تازه‌وارد استقلال خوزستان چه توقعي دارند كه هنوز از آن انتقاد مي‌كنند. اين‌ها انتظار داشتند كه در اولين سال حضورمان در ليگ‌برتر چه نتايجي را رقم بزنيم؟ آيا توقع شق‌القمر را از ما داشتند؟ توان و پتانسيل استقلال خوزستان همين است و به نظر من تا همين حالا هم خيلي خوب توانسته است نتيجه بگيرد.


* البته بيشتر اين انتقادات بابت بالا بودن ميانگين سني بازيكنان تيم‌تان است.
- در اين مدت آنقدر گفته‌اند كه پير هستيم ديگر باورمان شده است. خيلي از تيم‌هاي ليگ هستند كه ميانگين سني‌شان بالاتر از تيم‌ ماست اما نمي‌دانم چرا كسي به اين تيم‌ها گير نمي‌دهد و فقط ديوار ما را كوتاه‌ ديده‌اند.


* اين هفته بازي با پرسپوليس را در پيش داريد و اين در حالي است كه در بازي گذشته و برابر تراكتور متحمل شكست سنگيني شديد. آيا توانسته‌ايد در اين مدت به شرايط ايده‌آل برسيد؟
- چون بازي با پرسپوليس را در پيش داشتيم خيلي سريع آن شكست را فراموش كرديم چون در غير اين صورت نمي‌توانستيم خودمان را آماده بازي حساس‌مان برابر پرسپوليس كنيم.


* پيش‌بيني‌ات از اين بازي چيست؟
- پرسپوليس هم پرمهره است و هم صدرنشين و شرايطش اصلا قابل مقايسه با تيم ما نيست. اما اين دليل نمي‌شود كه بخواهيم با ترس و استرس به مصاف اين تيم برويم. درست است كه شرايط بازي‌مان با استقلال متفاوت با اين ديدار بود اما وقتي توانستيم استقلال را شكست دهيم پس اين توانايي را داريم كه بتوانيم در آزادي و برابر پرسپوليس نتيجه خوبي كسب كنيم.


* چقدر اميدوار به گلزني در اين ديدار هستي؟
- انگيزه زيادي براي باز كردن دروازه پرسپوليس دارم و اميدوارم موفق به انجام اين كار شوم تا هم هواداران استقلال اهواز را خوشحال كرده باشم و هم طرفداران استقلال را.
روزنامه گل
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها