کد خبر: ۱۷۹۰۴۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۱۳ آبان ۱۳۹۲
رئیس جمهور افغانستان در دیدار با هیئت اعزامی کنگره آمریکا گفت: محسود در زمان نامناسبی کشته شد و امیدواریم مرگ وی روند صلح را با مشکل مواجه نکند.

به گزارش 598 به نقل از اطلاعیه دفتر ریاست جمهوری افغانستان، حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان در دیدار با اعضای هیئت کنگره آمریکا در واکنش به کشته شدن محسود گفت: حمله به حکیم‌الله محسود در زمان مناسبی صورت نگرفت اما امیدواریم که بر اثر آن تلاش‌های صلح صدمه نبیند.

رئیس جمهور افغانستان در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: اگر مردم افغانستان مطمئن شوند که پیمان امنیتی و دفاعی باعث امنیت و مصونیت آنان می‌شود و به حاکمیت ملی افغانستان احترام گذاشته می‌شود، آماده خواهند بود که این سند را امضا کنند.

در این دیدار، 2 طرف در مورد مسائل مختلف دوجانبه از جمله پیمان استراتژیک و توافقنامه امنیتی کابل-واشنگتن و اوضاع منطقه بحث و گفت‌وگو کردند.

در اطلاعیه آمده است: هیئت کنگره آمریکا در زمینه سفر اخیرشان به پاکستان نیز اطلاعاتی را در اختیار رئیس جمهور افغانستان قرار داد و تأکید کرد که برداشت آنان از ملاقات با مقامات پاکستانی این است که پاکستانی‌ها، امروز اهمیت همکاری با افغانستان را درک کرده‌اند.

این منبع افزوده است که رئیس جمهور افغانستان نیز، دیدار با «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان در نشست سه‌جانبه لندن را مثبت خواند و آن را یکی از بهترین ملاقات‌ها با طرف پاکستانی دانست و ابراز امیدواری کرد که حمله آمریکا به رهبر طالبان پاکستان، فضای همکاری برای موفقیت روند صلح در افغانستان و پاکستان را خدشه‌دار نکند.

رئیس جمهور افغانستان همچنین تأکید کرد که ما آرزو داریم روابط بین 2 کشور افغانستان و پاکستان با دیدار نواز شریف از کابل بیش از پیش تحکیم یابد.

حامد کرزی در ادامه گفت: نوازشریف بر شکوفایی اقتصاد و رفاه پاکستان تأکید دارد و این کار بدون دوستی و همکاری صادقانه با افغانستان نمی‌تواند تضمین شود.

هیئت کنگره آمریکا نیز در این دیدار از پیشرفت‌های نیروهای امنیتی افغانستان تقدیر کرده و آن را چشمگیر خواند.

حامد کرزی با اشاره به توافقنامه امنیتی بین 2 کشور تأکید کرد که برای افغانستان مصونیت و امنیت مردم این کشور در اولویت قرار دارد.

قرار است لویه جرگه مشورتى در اواخر ماه جارى با شرکت حدود 3 هزار تن از نمایندگان مردم در کابل برگزار شده و در مورد چگونگى امضاى قرارداد امنیتى با آمریکا به دولت افغانستان مشورت دهد.

ملاقات کرزی با هیئت کنگره آمریکا شب گذشته در کاخ ریاست جمهوری افغانستان انجام شد و در این دیدار سفیر آمریکا در کابل نیز حضور داشت.

حکیم الله محسود، 3 روز پیش در تاریخ دهم آبان در حمله یکی از هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در منطقه «درپه خیل» وزیرستان شمالى به قتل رسید و در محل نامعلومی به خاک سپرده شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها