کد خبر: ۱۷۹۰۳۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۱۳ آبان ۱۳۹۲
مشاور امنیت داخلی نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز یکشنبه با هشدار نسبت به تبعات شکست مذاکرات سازش، گفت این موضوع می‌تواند به تضعیف بیش از پیش جایگاه بین‌المللی اسرائیل منجر شود.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، «یعکوف عامیدرور» مشاور امنیت داخلی نخست‌وزیر اسرائیل روز یکشنبه نسبت به تبعات عدم موفقیت مذاکرات سازش هشدار داد و گفت شکست این گفت‌وگوها به تضعیف جایگاه اسرائیل در جامعه بین‌الملل می‌انجامد.

مذاکرات سازش تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم‌صهیونیستی از ماه جولای بعد از وقفه‌ای سه ساله از سر گرفته شده است. با این وجود عدم پایبندی صهیونیست‌ها به تعهدات اولیه از جمله توقف شهرک‌سازی‌ها، فضایی منفی بر این مذاکرات حاکم کرده است.

شهرک‌سازی‌های گسترده صهیونیست‌ها حتی واکنش اتحادیه اروپا را نیز برانگیخته تا جایی که این اتحادیه با صدور بخشنامه‌ای هرگونه مراوده‌ مالی و علمی با شهرک‌های یهودی‌نشین اراضی اشغالی کرانه باختری و قدس شرقی را ممنوع اعلام کرده است.

عامیدرور که آخرین روزهای حضور خود در سمت مشاور امنیت داخلی را سپری می‌کند با تاکید بر تشدید تنبیهات اتحادیه اروپا در صورت شکست مذاکرات، می‌گوید: واضح است که میزان فشارهای بین‌المللی به روند پیشرفت مذاکرات بستگی دارد. اگر این مذاکرات شکست بخورد، بهانه خوبی خواهد بود برای کسانی که می‌خواهند اسرائیل را بایکوت کنند.

وی نسبت به کاهش نفوذ آمریکا در منطقه هم هشدار داده و گفته است که اگر واشنگتن نفوذ خود در خاورمیانه را از دست بدهد، اسرائیل نیز قدرت خود را از دست می‌دهد.

عامیدرور در بخش دیگری از اظهاراتش هم به موضوع هسته‌ای ایران پرداخت و گفت اسرائیل باید برای مقابله با ایران آماده بماند. وی که بعد از دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی صحبت می‌کرد، یکبار دیگر تداوم تحریم و تهدید نظامی علیه ایران را خواستار شد و گفت: اسرائیل با تهدیدی برای بقای خود روبروست و باید هرآنچه در توان دارد برای رفع آن انجام دهد. اگر بتوانیم با مذاکره، اگر نشد با راه‌های دیگر.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها