کد خبر: ۱۷۸۶۷۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۱۲ آبان ۱۳۹۲
نیروهای واکنش سریع ناتو و کشورهای شریک این سازمان گسترده ترین تمرینات نظامی خود طی سال‌های اخیر را با حضور بیش از 6 هزار نیروی نظامی در خاک لهستان و کشورهای بالتیک آغاز کرده‌اند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بزرگترین مانورهای نظامی راهبردی خود طی 10 سال گذشته تحت عنوان «استیدفست جاز» را در خاک لهستان و کشورهای منطقه بالتیک آغاز کرد که در این تمرینات حدود 6 هزار نیروی نظامی شرکت داشته و بر اساس سناریوی در نظر گرفته شده حمله نظامی صورت گرفته به کشور استونی را دفع می‌کنند.

مانور نیروهای واکنش سریع ناتو در خاک لهستان و کشورهای منطقه بالتیک با شرکت تفنگداران دریایی، نیروهای هوایی و زمینی و همچنین نیروهای ویژه این سازمان برگزار می شود. در این تمرینات گسترده نظامی بیش از 6 هزار نیروی نظامی، حدود 350 ماشین زره پوش، 57 فرونند هواپیمای نظامی، 11 کشتی آبی و دو فروند زیردریایی شرکت دارند. علاوه بر اعضای ناتو، نیروهای کشورهای شریک ناتو (شامل اوکراین، مقدونیه، سوئد و فنلاند) نیز  در این مانور مشارکت دارند.

مانورهای «استیدفست جاز» بزرگترین تمرینات نظامی طی سال‌های اخیر، از لحاظ تعداد نیروها و گستردگی کشورهای شرکت کننده در آن است. در پایان این مانورها، واحدهای نظامی گواهینامه مربوط به شرکت در نیروهای واکنش سریع ناتو در سال 2014 را دریافت خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها