کد خبر: ۱۷۷۹۶۵
زمان انتشار: ۲۳:۰۷     ۰۹ آبان ۱۳۹۲

به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که رسانه‌های اسرائیلی تا پیش از این از موافقت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی با ساخت 1500 واحد مسکونی در شهرک‌های یهودی‌نشین اراضی اشغالی خبر داده‌ بودند، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» امروز نوشته است نتانیاهو مجوزهای دیگری هم صادر کرده است.

بنا بر این گزارش، رژیم‌صهیونیستی قصد دارد مجموعا حدود 5 هزار واحد جدید در اراضی اشغالی کرانه باختری و قدس شرقی احداث کند. این واحدها به تلافی دومین مرحله از آزادی اسرای فلسطینی در چارچوب مذاکرات سازش ساخته می‌شوند.

دور تازه مذاکرات سازش بعد از وقفه‌ای 3 ساله از ماه جولای بین نمایندگان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم‌صهیونیستی آغاز شد. توقف شهرک‌سازی‌ها، آزادی اسرای فلسطینی و پذیرش مرزهای سال 1967 شروط اصلی ورود تشکیلات خودگردان به مذاکرات بود.

با این وجود اسرائیل آزادی اسرای فلسطینی را تنها به 104 نفر محدود کرده است. این 104 نفر در چهار مرحله آزاد می‌شوند. تاکنون دو مرحله از آزادی اسرا انجام شده که تازه‌ترین مرحله آن سه روز قبل انجام شد. شهرک‌سازی‌های اسرائیل نیز همچنان ادامه دارد و بعد از هر مرحله از آزادی اسرا نیز تشدید می‌شود. رژیم‌صهیونیستی تاکنون با مبنا قرار گرفتن مرزهای 1967 نیز موافقت نکرده است.

به نوشته «هاآرتص» نخست‌وزیر اسرائیل علاوه بر موافقت با ساخت 1500 واحد در شهرک «رامات شلوم»، مجوز فروش زمین برای ساخت فوری 800 واحد دیگر در شهرک‌های بزرگ را نیز صادر کرده است. همچنین با ساخت 2500 واحد دیگر در شهرک‌های بزرگ و همچنین شهرک‌های دورافتاده نیز موافقت ابتدایی شده، اما تا تائید نهایی چند مرحله دیگر نیز باقی مانده است.

سازمان ملل شهرک‌های ساخته شده در مرزهای اراضی فراتر از مرزهای 1967 کرانه باختری و قدس شرقی را غیرقانونی می‌داند. «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل و «کاترین اشتون» مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصمیم اسرائیل برای ساخت شهرک‌های جدید انتقاد کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها