کد خبر: ۱۷۷۹۶۰
زمان انتشار: ۲۳:۰۵     ۰۹ آبان ۱۳۹۲

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، علیرغم تلاش‌های دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا برای متقاعد ساختن کنگره برای به تعویق انداختن تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران، هنوز چند تن از اعضای ارشد کنگره حاضر به کوتاه آمدن از موضع خود نیستند.

«رایان کراکر» نماینده جمهوری‌خواهان در کمیته روابط خارجی سنا و عضو کمیته بانکداری سنا که بر روی بسته تحریمی جدید علیه ایران کار می‌کند به رویترز گفت که نمایندگان کنگره به دیده تردید به وضعیت فعلی می‌نگرند و حس می‌کنند که برای دریافت پشتیبانی از سوی کاخ سفید در زمینه تحریم‌های سختگیرانه علیه تهران، باید به کاخ سفید فشار بیاورند.

وی به دولت اوباما اشاره کرد و گفت: وظیفه آنهاست که تا 24 یا 48 ساعت آینده افرادی مثل من را متقاعد کنند که راهکاری که می‌خواهند دنبال کنند راهکار درستی است.

دولت اوباما تأکید دارد که افزودن تحریم‌های جدید علیه ایران در این برهه از زمان که مذاکرات هسته‌ای در جریان است، اثری غیرسازنده بر مذاکرات خواهد داشت.

روز چهارشنبه خبرگزاری رویترز از تهیه لایحه تازه‌ای «پشت درهای بسته سنای» آمریکا خبر داد که هدف آن کاهش صادرات نفت ایران تا حد 500 هزار بشکه در روز در عرض یک سال است.

این در حالی است که چهار روز پیش از آن خبر رسید که دولت اوباما از کنگره آمریکا خواسته است تا تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در سنا را به تأخیر بیندازد.

«وندی شرمن»، معاون سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا، روز سوم آبان، در گفت‌وگو با بخش فارسی «صدای آمریکا» با اعلام این مطلب گفت: «ما بر این عقیده هستیم که هم‌اکنون زمانی است که باید برای تصویب تحریم‌ها دست نگه داریم تا ببینیم که مذاکرات هسته‌ای به کجا می‌رسد.»

به نوشته رویترز، سناتور کراکر روز چهارشنبه با «جان کری»، وزیر امور خارجه آمریکا، ملاقات کرده ‌است و کری و «جک لو»، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز قرار است امروز، پنج‌شنبه، درخصوص آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای با ایران جلسه‌ای محرمانه در حضور هیئت امور بانکداری سنا داشته باشند.

لو که وزارتخانه‌اش مسئولیت اعمال تحریم‌ها علیه یران را برعهده دارد روز 28 مهر اعلام کرده بود که هنوز برای صحبت در مورد کاستن از فشارها و تحریم‌ها علیه ایران زود است.

هیئت امور بانکداری سنا قرار بود در ماه سپتامبر در مورد افزودن بر تحریم‌ها علیه ایران رأی‌گیری کند اما این رأی‌گیری به درخواست دولت اوباما به تعویق افتاد.

مجلس نمایندگان آمریکا نسخه خود از بسته تحریمی سختگیرانه‌تر علیه ایران را در ماه ژوئیه با 400 رأی موافق علیه 20 رأی مخالف به تصویب رسانده است که هدف از آن بسته، کاهش یک میلیون بشکه دیگر در روز از صادرات نفت ایران است.

ایران و 1+5 مذاکرات دو روزه‌ای را 15 و 16 اکتبر (23 و 24 مهر) در «ژنو» سوئیس برگزار کردند و قرار است دور بعدی گفت‌وگوها، هفتم و هشتم نوامبر (15 و 16 آبان)، بار دیگر در ژنو برگزار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها