کد خبر: ۱۷۷۴۷۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۰۸ آبان ۱۳۹۲
یک سیاستمدار اتریشی ضمن هشدار درباره تشدید ملی گرایی و قدرت گرفتن احزاب راستگرای ناسیونالیست در اروپا، انتقاد شدیدی را به نفوذ بالای مرکل در این اتحادیه وارد کرد.
به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "فریدهلم فریشن اشلاگر"،" Friedhelm Frischenschlager وزیر دفاع سابق اتریش و از فدرالیسم های اروپایی که از همگرایی هر چه بیشتر اعضای اتحادیه اروپا حمایت می کنند، درباره تجدید حیات ناسیونالیست و ملیت گرایی در اروپا بعد از انتخابات پارلمانی سال 2014 هشدار داده و تصریح کرد که تفکر ناسیونالیستی باید خاتمه پیدا کند. یک دولت ملی گرا در اتحادیه اروپا دیگر شایستگی اینکه مسائل سیاسی اخیر را حل کند ندارد.

"فریشن اشلاگر" که از سیاستمداران بلند پایه فدرالیسم اروپایی است تصمیم دارد بحث های فراحزبی را در این باره که چگونه اتحادیه اروپا بر مبنای ارزشهای جمهوریخواهانه از نو بنا شود شکل دهد.

وی همچنین خاطر نشان کرد که ما می خواهیم همه نامزدهای انتخابات پارلمانی سال آینده اروپا در برابر این تهدید(ملی گرایی) که حالا می رود به خطری برای پروژه اروپایی تبدیل شود بایستند.

این سیاستمدار اتریشی همچنین درباره این خطر که احزاب ناسیونالیست راست گرا بعد از انتخابات آینده اروپا بتوانند به نیروی جدید و موثری در پارلمان تبدیل شوند، هشدار داده و گفت: این گروه ها درباره ملی گرایی تبلیغ می کنند که می تواند تمام پروژه اروپایی را به چالش بکشاند. احزاب راستگرای اروپایی بر اساس نظر سنجی ها می توانند از بحران اخیر در این اتحادیه سود ببرند.

وی افزود: برای اینکه یک جریان مخالفی در برابر چنین حرکتی در اروپا ایجاد کنیم باید یک درک فراملی را برای شهروندان به وجود آوریم.

این سیاستمدار اتریشی در بخش دیگری از این گفتگو ابراز عقیده کرد که اتحادیه اروپا تنها در سایه دموکراسی بیشتر می تواند نجات داده شود.

وی همچنین به نفوذ و تسلط برخی سیاستمداران اروپایی از جمله صدر اعظم آلمان که در سالهای اخیر سیاستهای اروپایی را شدیدا تحت تاثیر قرار داده اند انتقاد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها