کد خبر: ۱۷۶۷۷۷
زمان انتشار: ۱۹:۵۷     ۰۵ آبان ۱۳۹۲
رئیس سرویس اطلاعاتی امنیتی داخلی آلمان شگفتی خود را از وجود زنان در میان افرادی که از این کشور برای جنگ به سوریه رفته اند ابراز داشت و گفت: تاکنون حداقل 10 زن به همراه مردان به سوریه رفته اند که سن آنها حدود 25 سال است.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آلمان، جدیدترین گزارش های منتشر شده از سوی سرویس امنیتی - اطلاعاتی داخلی آلمان نشان می دهد تعداد افراط گرایان اسلامی که از آلمان به سوریه رفته بودند تاکنون به بیش از 210 نفر رسیده است.

"هانز جورج ماسن" رئیس سرویس اطلاعاتی امنیتی داخلی آلمان اضافه کرد: بیشتر این افراد جوان هستند همچنین تعداد زنان در میان این افراد نیز روبه افزایش است.

وی با ابراز نگرانی شدید از انتقال شماری از افراط گرایان اسلامی از آلمان به سوریه گفت: این تعداد شامل افرادی هستند که سرویس اطلاعاتی امنیتی آلمان از هویت آنها اطلاع دارد. پیش بینی می شود تعداد افراد تندرو اسلامی که از آلمان به سوریه رفته اند بیش از این تعداد باشد.

رئیس سرویس اطلاعاتی امنیتی داخلی آلمان شگفتی خود را از وجود زنان در میان افرادی که از این کشور برای جنگ به سوریه رفته اند ابراز داشت و گفت: تاکنون حداقل 10 زن به همراه مردان به سوریه رفته اند که سن آنها حدود 25 سال است.

در آلمان سرویس اطلاعاتی امنیتی داخلی این کشور، "هیات حمایت از قانون اساسی" نام دارد.

وی افزود: این افراد می توانند تجربه جنگیدن را در سوریه بیاموزند. آنها همچنین می توانند ایدولوژی افراط گرایانه را دریافت کنند و در هر زمانی به آلمان بازگردند. ما نمی دانیم آنها چه زمانی باز می گردند و چه می خواهند بکنند. این موضوع باعث نگرانی ما می شود.

"هانز جورج ماسن" پیش بینی کرد تعداد افرادی که از سوریه به آلمان برگشته اند دهها نفر باشد.
وی افزود: پیش بینی می کنم تعداد این افراد 50 نفر باشد اما به احتمال بسیار، تعداد افراد با تجربه بالای جنگ، 15 تا 16 نفر است. اینها افرادی هستند که تجربه جنگیدن را آموخته اند و می توانند دست به اقدامات خشونت آمیزی بزنند که باید به شدت تحت نظارت باشند.

سوریه از 30 ماه گذشته تاکنون با موجی از ناآرامی های خشونت بار رو به رو است که هم اکنون به جنگ داخلی همه جانبه ای تبدیل شده است.

در حال حاضر، گروه های افراط گرای اسلامی نزدیک به القاعده در سوریه علیه دولت مرکزی این کشور می جنگند. افرادی از ملیت های مختلف از جمله کشورهای غربی، با سفر به سوریه ، در این گروه های افراط گرا فعال هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها