کد خبر: ۱۷۶۷۰۰
زمان انتشار: ۱۸:۵۲     ۰۵ آبان ۱۳۹۲
روزنامه کویتی الرأی به نقل از یک مسئول ایرانی مدعی شد که ایران به وعده‌هایی که کشورهای ۵+۱ داده است عمل خواهد کرد و در اولین گام غنی سازی ۲۰درصد را متوقف کرده است.

یک مقام آگاه ایرانی نزدیک به پرونده هسته‌ای این کشور در گفت‌وگو با روزنامه کویتی «الرأی»، در آستانه نشست کارشناسان نفت، اقتصاد، تجارت، حمل و نقل ایرانی و غربی در وین تأکید کرد که ایران به وعده‌هایی که کشورهای 5+1 داده است عمل خواهد کرد.

این روزنامه کویتی به نقل از این مسئول ایرانی مدعی شده که ایران گام‌هایی در این زمینه برداشته و بر همین اساس غنی سازی 20 درصد را متوقف کرده و در حال آماده‌سازی برای دیدار «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه و «حامد وعیدی نژاد» یکی از مقامات سازمان انرژی اتمی ایران با «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین است که گام دیگری در راستای نشست بعدی ایران و آژانس در 7 و 8 نوامبر خواهد بود.

این در حالی است که مقامات مسئول ایرانی در پرونده هسته‌‌ای تأکید کرده‌اند که غنی سازی اورانیوم را متوقف نخواهند کرد و یک گرم از اورانیوم غنی شده را از کشور خارج نخواهند کرد.

به گفته این مقام ایرانی در نشست بعدی ژنو تهران برای نشان دادن حسن نیت خود از کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی دعوت خواهد کرد که از تأسیسات هسته‌‌ای ایران بازدید کنند.

وی تأکید کرد بعد از این اقدامات توپ در میدان آمریکایی‌ها خواهد بود تا حرف های خود را با عمل اثبات کنند و حسن نیت خود را مانند ایران با برداشتن تحریم‌ها اثبات کنند و به این ترتیب مانع بازگشت به خانه اول شوند.

این مقام ایرانی افزود: از ایالات متحده انتظار می‌رود که به اقدامات ما پاسخ دهد و در راستای گام‌های اعتماد سازی که ما بر داشته‌ایم گام بردارد.

وی تأکید کرد که گام‌های واشنگتن در راستای برداشتن تحریم‌های اعمال شده علیه ایران اساسی است زیرا ممکن است به گام‌های پیشرفته ‌ر ایران منجر شود.

وی افزود: با وجود اینکه تهران توانایی تولید سوخت رآکتورهای هسته‌ای خود را دارد اما ممکن است رفع تحریم‌ها به توافقی که بر اساس آن ایران اورانیوم‌های غنی سازی شده با درصد بالای خود با سوخت مبادله کند منجر شود.

این روزنامه کویتی به نقل از این مقام ایرانی گزارش داد که تیم پرونده هسته‌ای ایران در نشست اخیر با اعضای شورای امنیت ملی همه مراحل پیش رو در جریان مذاکرات با 5+1 را شرح داده‌‌اند و تعدادی از اعضای این شورا هنوز نسبت به نیات واقعی آمریکا و توانایی‌اش در برداشتن تحریم‌ها شک دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها