کد خبر: ۱۷۶۶۹۹
زمان انتشار: ۱۸:۴۹     ۰۵ آبان ۱۳۹۲
هر چند رژیم اشغالگر صهیونیستی برای تضعیف روحیه مقاومت جوانان فلسطینی در کرانه باختری، به جنگ رسانه‌ای متوسل شده اما بهتر از هر کس دیگری می‌داند که این تلاش‌ها، راه به جایی نمی‌برد.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس از غزه، رژیم صهیونیستی به منظور تضعیف روحیه مقاومت فلسطینی‌ها و جلوگیری از هدف قرار گرفتن مواضع خود در کرانه باختری به جنگ رسانه‌ای متوسل شده است هرچند خوب می‌داند که این تلاش‌ها برگ تازه‌ای در پرونده ناکامی‌های قبلی  آن خواهد بود.

نکته قابل ملاحظه اینکه، این تلاش‌ها در حالی شدت یافته که جوانان مقاوم فلسطینی در کرانه باختری، اخیراً بیش از پیش به مقابله با نیروهای ارتش اشغالگر رو آورده‌اند، از همین رو اسرائیل با انتشار اخبار و گزارش‌های متعدد در صدد است اینگونه القاء کند که هر کس که به فکر حمله به مواضع آن بیفتد، کنترل و دستگیر می‌شود.

در این میان، پایگاه‌های خبری رژیم صهیونیستی فاش کردند که ارتش این رژیم در کرانه باختری، بر اساس اطلاعات جاسوسی که اخیرا به دست آورده در صدد است برای جلوگیری از حمله نیروهای فلسطینی به مواضع اسرائیل، عملیات ویژه‌ای را آغاز کند.

در همین ارتباط، «أبو مجاهد» سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این باره گفت: اخبار و اطلاعاتی که در این خصوص منتشر می‌شود، در چارچوب تلاش‌های اسرائیل برای تضعیف عزم و اراده ملت فلسطین جا دارد هرچند اسرائیل بیش از هر کس دیگری می‌داند که این تلاش‌ها، بی‌حاصل است.

وی افزود: ما به عنوان نیروهای مقاومت، در کنار رسانه‌های آزاد و خبرنگاران میهن‌پرست، اطلاع‌رسانی به مردم و روشن کردن ماهیت واقعی شایعه‌های دشمن را وظیفه خود می‌دانیم تا همه بدانند که هدف از این اخبار، تضعیف روحیه مقاومت است.

ابومجاهد همچنین هشدار داد که اسرائیل با وجود در اختیار داشتن رسانه‌های بین‌المللی و تاثیر گذار که وظیفه ترویج سیاست‌های خصمانه آن را برعهده دارند، ممکن است برای شایعه ‌پراکنی و فریب دادن مردم به برخی رسانه‌های منطقه‌ای نیز متوسل شود تا به این ترتیب، افکار عمومی به ویژه افکار عمومی کشورهای غربی را تحت تاثیر قرار دهد.

اما پایگاه اینترنتی «والاه» اسرائیل با انتشار یک گزارش، به تشریح عملیات ارتش در آغاز انتفاضه دوم پرداخت و اعلام  کرد که در آن زمان، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی (شاباک) اطلاعاتی را مبنی بر اینکه یک گروه مسلح فلسطینی در صدد حمله به اهداف اسرائیل هستند، جمع آوری کرد.

شاباک سپس عکس‌هایی از تمام افرادی که به آنان مشکوک بود، تهیه کرد تا نیروهای ویژه اسرائیلی آنان را تحت تعقیب قرار داده و در صورت لزوم آنان را دستگیر و یا حتی به قتل برسانند و به این ترتیب مانع اجرای عملیات آنان علیه مواضع اسرائیلی شود.

بر همین اساس، نیروهای اسرائیلی با شناسایی تعدادی از فلسطینی‌های تحت تعقیب که عکس آنان تهیه شده بود،  آنان را در یک نقطه از کرانه باختری به محاصره در آوردند و سپس تعداد زیادی از نیروهای ارتش با حضور در این محل سعی کردند مانع فرار افراد مزبور شوند و در یک اقدام فوری و بدون درگیری، آنان را دستگیر کردند.

اما «ژزف بینتو» ژنرال ارتش اشغالگر صهیونیستی در کرانه باختری مدعی شد که دستگیری این افراد، مانع حمله آنان به برخی مواضع اسرائیل شد.

وی با بیان اینکه بازجویی از این افراد، نشان داد که آنان در صدد تیراندازی به سمت شهرک‌نشینان بودند، اعلام کرد که ارتش اسرائیل می‌تواند هر کسی را که در اندیشه اجرای عملیات علیه مواضع اسرائیلی است دستگیر کند، تا جایی که اگر یک فلسطینی شب به فکر کشتن یک اسرائیلی بیفتد، بداند که تا صبح دستگیر خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها