کد خبر: ۱۷۶۶۹۳
زمان انتشار: ۱۸:۴۶     ۰۵ آبان ۱۳۹۲
نماینده پارلمان بغداد با بیان اینکه تحولات سوریه راه حل نظامی ندارد، تاکید کرد که ایران و برخی کشورهای منطقه از جمله عراق و ترکیه نقش فعال و تاثیرگذاری در موفقیت کنفرانس ژنو 2 ایفا می‌کنند.

«خالد الاسدی» نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف «دولت قانون» به ریاست نوری المالکی نخست وزیر این کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، با اشاره به سفر منطقه‌ای «اخضر ابراهیمی» نماینده سازمان ملل در تحولات سوریه، تمامی کشورهای منطقه‌ای را برای مساعدت به اخضر ابراهیمی جهت موفقیت در ماموریتش فرا خواند.

وی با اشاره به سفر اخضر ابراهیمی به ایران گفت: ایران و برخی دیگر از کشورهای منطقه از جمله عراق و ترکیه نقش فعال و تاثیرگذاری در موفقیت کنفرانس ژنو 2 ایفا می‌کنند، بنابراین ما از تلاش‌های «ابراهیمی» حمایت می‌کنیم و امیدواریم که سایر کشورهای منطقه نیز در راستای موفقیت این ماموریت و دستیابی به راه‌‌حل‌های موفق به وی کمک کنند.

الاسدی با بیان اینکه عراق از ابتدای تحولات سوریه مخالف گزینه نطامی علیه دمشق بوده است، افزود:‌ بغداد گزینه نطامی را در قبال تحولات سوریه اقدامی اشتباه می‌داند که جز درد و رنج،‌ هیچ نتیجه‌‌ای برای ملت سوریه نخواهد داشت.

وی در ادامه کشورهای منطقه و همسایگان سوریه را به تلاش جهت دستیابی به راه حل مسالمت آمیز و سیاسی برای تحولات این کشور بحران زده دعوت کرد و افزود: تحولات سوریه هیچ راه حل نظامی ندارد. این موضوع همواره دیدگاه عراق در قبال تحولات سوریه بوده است. جامعه بین‌الملل نیز امروزه به تدریج به راه حل سیاسی برای بحران سوریه ایمان آورده است. خوشبینی کشورهای جهان نسبت به کنفرانس ژنو2 نیز به خاطر این است که ساختاری را برای حل سیاسی این بحران ایجاد می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها