کد خبر: ۱۷۶۴۴۶
زمان انتشار: ۱۷:۲۹     ۰۴ آبان ۱۳۹۲
دوستان حرف من را رد نکرده‌آند گفته‌اند دو موضع با هم خلط شده است در حالی که سخنان من ناظر به سخنان روحانی نبود. من فقط خواستم شرایط کشور را به لحاظ ذخایر تشریح کنم تا خیال مردم راحت باشد. در خصوص کسری بودجه یا وضعیت صندوق‌های رفاهی که در جوابیه آمده بخش‌های دیگر باید پاسخ دهند. من در جریان امو آن بخش ها نبودم. واقعیت این است که کشور در دوره گذشته با کاهش بدهی‌ها روبه شد.
بانک مرکزی در فاصله دو ماه از تغیر رییس کل یک اتفاق تازه را تجربه کرد؛ بر روی خروجی سایت بانک مرکزی برای اولین بار جاب رییس کل سابق با لحنی تند داده شد. سیف و بهمنی که در بانک ملی همکار و دوست بودند حال در عرصه کلان اجرایی یک رویارویی رسانه ای را آغاز کرده‌اند. محمود بهمنی در گفتگو با «تجارت فردا» از پشت پرده خبر یک خبرگزاری اصولگرا که پایه این رویارویی شد صحبت کرده است:
اقای دکتر جریان این خبری که به نقل از شما منتشر شد چه بود؟
خبرنگاری با موبایل من تماس گرفت و گفت آیا درست است که خزانه مملکت خالی است و مملکت ورشکسته است، من پاسخ دادم به هیچ وجه. ذخایر بانک مرکزی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار است، موجودی صندوق توسعه ملی بیش از ۳۰ میلیارد دلار است و چند صد تن طلا داریم.
شما در جواب رییس جمهور این سخن را گفتید؟
من اصلا قصد پاسخگویی به رییس جمهور را نداشتم. خبرنگار هم نگفت که قصد دارد خبر را در واکنش به سخنان رییس جمهور بیان کند. بعد در تنظیم خبر چنین کاری را کرد.
شما اطلاعی از حرف رییس جمهور نداشتید؟
نه من این سخن اقای رییس جمهور را نشنیده بودم. من در مقام دفاع از بانک مرکزی این حرف را بیان کردم.
بانک مرکزی به حرف های شما جواب داده است.
اشکالی ندارد. دوستان حرف من را رد نکرده‌آند گفته‌اند دو موضع با هم خلط شده است در حالی که سخنان من ناظر به سخنان روحانی نبود. من فقط خواستم شرایط کشور را به لحاظ ذخایر تشریح کنم تا خیال مردم راحت باشد. در خصوص کسری بودجه یا وضعیت صندوق‌های رفاهی که در جوابیه آمده بخش‌های دیگر باید پاسخ دهند. من در جریان امو آن بخش ها نبودم. واقعیت این است که کشور در دوره گذشته با کاهش بدهی‌ها روبه شد. شرایط ارزی نیز مطلوب است بنابر این خلافی گفته نشده است. شاید به واسطه خبر آن خبرگزاری سوتفاهم ایجاد شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها