کد خبر: ۱۷۶۲۹۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۰۴ آبان ۱۳۹۲
قیمت جهانی نفت در معاملات هفته گذشته با کاهش ۳.۳ دلاری به ۱۰۶.۹۳ دلار در هر بشکه رسید و هر اونس طلا با افزایش ۲۲ دلاری در برابر ۱۳۵۲ دلار در هر اونس معامله شد.
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم، به دلیل نگرانی ها در مورد افزایش عرضه و کاهش تقاضا و به رغم مشاهده نشانه هایی از شتاب گرفتن رشد اقتصادی چین، قیمت جهانی نفت در روز جمعه به کمتر از 107 دلار رسید.
نگرانی ها از تشدید درگیری ها در سوریه و احتمال بروز اختلال در عرضه نفت خاورمیانه در ماه آگوست قیمت نفت برنت را به بالاترین رقم در 6 ماه گذشته یعنی 117 دلار در هر بشکه رساند. اما پس از آن قیمت نفت بیش از  10 دلار کاهش یافت و برخی تحلیلگران معتقدند که کاهش قیمت بیشتری پیش روی بازار نفت قرار دارد.
قیمت نفت سبک آمریکا نیز به دلیل کاهش فصلی تقاضا و افزایش تولید نفت این کشور که منجر به افزایش ذخایر نفتی به خصوص در ساحل خلیج آمریکا شده، با کاهش روبرو بوده است.
در پایان معاملات روز جمعه قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر برای سومین جلسه متوالی با 6 سنت کاهش به 106 دلار و 93 سنت رسید که حدود 3 درصد(3.3 دلار) کاهش را در هفته اخیر شاهد بود.
اما قیمت نفت خام آمریکا با 74 سنت افزایش به 97 دلار و 85 سنت در هر بشکه رسید در عین حال همچنان با کاهش قیمت 3.5 درصدی در هفته گذشته مواجه بود که بیشترین کاهش قیمت هفتگی از ماه ژوئن تاکنون بوده است.
در بازار طلا، قیمت فلز زرد در روز جمعه اندکی افزایش یافت و این در حالی بود که آمارهای ضعیف اقتصادی احتمال به تعویق افتادن تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو تا سال 2014 را افزایش داد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا با 2 دلار و 20 سنت، افزایش به 1352 دلار و 40 سنت رسید.
قیمت طلا در هفته اخیر رشدی 1.7 درصدی(22 دلاری) را تجربه کرد و در روز پنجشنبه متاثر از آمارهای ضعیف بازار کار آمریکا که اوایل این هفته منتشر شده بود، بالاترین قیمت 4 هفته اخیر را به ثبت رساند.
آمارهای ضعیف فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیر کشاورزی آمریکا امیدها در مورد به تاخیر افتادن شروع تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو تا سال آینده را تقویت کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها