کد خبر: ۱۷۶۰۶۸
زمان انتشار: ۲۳:۴۶     ۰۱ آبان ۱۳۹۲
دبیرکل ناتو ابراز امیدواری کرد که توافق مصونیت قضایی سربازان آمریکایی در افغانستان به زودی به امضای طرفین برسد و راه را برای امضای توافقنامه‌ای مشابه میان ناتو و افغانستان هموار سازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو گفت: من از این مساله مطمئنم چرا که افغان‌ها می‌دانند چنین توافق‌نامه‌هایی پیش شرطی برای استقرار مربیان ما است.

این در حالی است که یکی از مقامات ارشد ارتش آمریکا ضمن اعلام ‌آمادگی نیروهای ناتو برای فصل مبارزات پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، نسبت به حمله و ترور مقامات عالی رتبه سیاسی در جریان این فصل هشدار داد.

مقامات ناتو اعلام کردند، مطمئنند که سیاستمداران و مقامات عالی رتبه افغانستان توافق پیشنهادی برای حضور نیروهای نظامی آمریکا در این کشور پس از سال 2014 میلادی را امضا می‌کنند.

این مقام ارشد ارتش آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: اگر کمی پس از بازبینی هیات بررسی افغان در ماه آتی میلادی یک توافق امضا شود، آمریکا و متحدانش باز هم وقت کافی برای جمع‌آوری حمایت سیاسی و مالی لازم برای ماندن هزاران سرباز از آمریکا و کشورهای متحد در افغانستان پس از سال 2014 میلادی دارند.

وی افزود: شبه نظامیان طالبان قصد به اغتشاش کشیدن انتخابات ریاست جمهوری دارند و ما انتظار این اقدامات را داریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها