کد خبر: ۱۷۵۷۲
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۲۴ مرداد ۱۳۹۰
معاون دبيركل حزب‌الله لبنان با تاكيد بر آمادگي كامل مقاومت براي رويارويي با هرگونه تجاوز رژيم صهيونيستي اظهار كرد كه تنها دشمن لبنان اين رژيم است.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نعيم قاسم، معاون دبيركل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگوبا روزنامه لبناني السفير، عنوان داشت: اسرائيل توانايي به راه انداختن جنگ جديد عليه لبنان را ندارد، چرا كه شاهد بروز بحران‌هاي داخلي است كه برخي از كشورهاي غربي همپيمان اسرائيل نيز دچار آن شده‌اند.

وي در ادامه افزود: تنها مساله‌اي كه بايد در خصوص آن مذاكره كرد استراتژي دفاعي ملي است. مقاومت در لبنان از شرايط سياسي داخلي يا منطقه‌اي تاثير نمي‌گيرد.

نعيم قاسم همچنين عنوان داشت: به كساني كه به ايجاد تغييرات در سوريه و يا كشورهاي عربي با هدف از بين بردن مقاومت دل بسته‌اند، توصيه مي‌كنم وقت خود را تلف نكنند و بيشتر از اين در توهمات خود غوطه‌ور نشوند.

وي در ادامه افزود: بار ديگر بايد به دشمن اسرائيلي توجه كنيم تا به رابطه‌ پنهان موجود ميان اين دشمن و بسياري از مشكلات و آشوب‌ها كه قصد دارد لبنان را نابسامان جلوه دهد و در اين كشور تنش ايجاد كند، پي ببريم.

نعيم قاسم همچنين عنوان داشت: دشمن اسرائيلي در آخرين تلاش خود براي از بين بردن مقاومت يعني حمله سال 2006 نيز شكست خورد. همگان مي‌دانند كه قصد اسرائيل از اين حمله از بين بردن حزب‌الله لبنان، مقاومت و به دنبال آن از بين بردن پروژه مقاومت در لبنان و منطقه بود.

معاون دبيركل حزب‌الله لبنان در ادامه افزود: با شكست اسرائيل و همكاري ملت، ارتش و مقاومت كشور، لبنان توانست موضع خود را تقويت و از درخواست‌ها و مواضع خود حمايت كند. اكنون لبنان مي‌تواند به مسائلي كه در راستاي درخواست‌ها و يا منافعش نيست نه بگويد.

وي همچنين عنوان داشت: لبنان قبل از جنگ 2006 با لبنان پيروز بعد از جنگ تفاوت مي‌كند. تمام تلاش‌ها براي ايجاد فتنه بعد از آن با هدف ايجاد تنش در كشور صورت مي‌گيرد.

معاون دبيركل حزب‌الله لبنان در ادامه افزود: برخي از گروه‌هاي لبناني بايد منافع والاي لبنان را بر منافع خود ترجيح دهند و منطق توجه به بيگانگان را در پيش نگيرند. كاملا آشكار و واضح است كه ايجاد جدايي ميان مقاومت، ملت و ارتش غيرقابل ممكن است.

وي همچنين بيان داشت: به همين دليل مي‌بينيم كه آمريكا و اسرائيل با تلاش‌هاي خود در كشورهاي عربي سعي مي‌كنند اين كشورها را از بين برده و بار ديگر منطقه‌اي خالي از مقاومت و قدرت ايجاد كنند.

نعيم قاسم در ادامه افزود: الان زمان آن فرا رسيده است كه مردم لبنان به دو مساله توجه كنند. اول آنكه دشمن ما تنها اسرائيل است و نه كس ديگر به همين دليل بايد همواره آماده باشيم تا روزي به ما حمله نكرده و ما را غافلگير نكند.

وي همچنين عنوان داشت: مساله دوم اين است كه همگان بايد به مسائل داخلي و منافع مردم لبنان توجه كنند. قبل از تحولات صورت گرفته در كشورهاي عربي در سال جاري ميلادي دشمن اسرائيلي در شرايط بسيار سختي به سر مي‌برد و اصلا توانايي حمله و رويارويي نظامي را با حزب‌الله لبنان نداشت.

قاسم تاكيد كرد: اگر ما توانايي‌هاي دشمن در سال 2006 و توان حزب‌الله لبنان را در آن دوره با يكديگر مقايسه كنيم، متوجه مي‌شويم كه حزب‌الله لبنان از لحاظ نظري از دشمن برتر است و دشمن اين مساله را به خوبي مي‌داند.

معاون دبيركل حزب‌الله لبنان در ادامه افزود: قبل از وقوع تحولات در كشورهاي عربي و احتمال اعلام تشكيل كشور مستقل فلسطين اسرائيل هيچ تصميمي براي جنگ افروزي نداشت پس چگونه اكنون با وجود بحران‌هاي جديد بر اسرائيل و همچنين تحولات مصر، فلسطين، اعتراض‌ها در درون رژيم صهيونيستي و تضعيف جايگاه سياسي اسرائيل چنين مساله‌اي مطرح شده است.

وي همچنين عنوان داشت: بنابراين متوجه مي‌شويم كه اسرائيل هرگز تصميمي براي جنگ افروزي در شرايط كنوني ندارد. ما انجام چنين ريسكي را از سوي دشمن اسرائيل عليه لبنان بعيد مي‌دانيم. با اين وجود همواره معتقديم دشمن هر لحظه امكان حمله را دارد و ما در بالاترين سطح آمادگي قرار داريم.

نعيم قاسم در ادامه افزود: شرايط در سوريه نياز به زمان بيشتري دارد تا همه چيز در اين كشور از ثبات بيشتري برخوردار شود، اما مطمئن باشيد كه تغييرات در سوريه و يا منطقه هيچ تاثيري بر مقاومت لبنان نخواهد گذاشت. تلاش براي ايجاد راهكار مسالمت‌آميز در سوريه به نفع اين كشور و لبنان است.

وي در خصوص شرايط داخلي لبنان و دولت اين كشور عنوان داشت: دولت لبنان به رياست نجيب ميقاتي، نخست وزير لبنان از لحاظ خط و مشي سياسي موفق عمل كرده است. ميشل سليمان، رئيس جمهوري لبنان و تمامي مسئولان بارها بر حفظ مثلث سه ضلعي ملت، ارتش و مقاومت تاكيد كرده و با هرگونه مداخله بيگانگان مخالفت كرده‌اند.

نعيم قاسم همچنين عنوان داشت: ما مشكلي به عنوان مشكل سلاح در لبنان نداريم، بلكه ديدگاه برخي براي ما مشكل‌ساز شده است كه خواهان وجود لبناني قدرتمند به همراه مقاومت نيستند. آنها مي‌خواهند دشمن اسرائيل در لبنان مداخله كند و خواهان حمايت اين كشور توسط ملت، ارتش و مقاومت نيستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها