کد خبر: ۱۷۵۵۷۷
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۳۰ مهر ۱۳۹۲
سخنگوی وزارت امور خارجه کشومان در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد طرح پیشنهادی ایران به ۱+۵ در هماهنگی دائم با مقامات عالی کشور و مقام معظم رهبری قرار دارد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار سیاست خارجی تسنیم، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در  نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد  «طرح پیشنهادی ایران به 1+5 در هماهنگی دائمی با مقامات عالی کشور و مقام معظم رهبری قرار دارد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش که آیا پیش از مذاکرات ژنو طرح پیشنهادی ایران به 1+5 در اختیار مقامات کشور به ویژه مقام معظم رهبری قرار گرفته است پاسخ داد:« مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 1+5 به طور کامل در هماهنگی دائمی با مقامات عالی کشور است و این هماهنگی از طریق رئیس‌جمهور با مقام معظم رهبری انجام می‌شود. همچنین همه‌ چارچوب‌ها و سیاست‌ها در شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیری می‌شود و باید از نقش شورای عالی امنیت ملی در ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه تشکر کنیم.» 

افخم تاکید کرد دولت با صعه‌صدر نقدها را می‌شنود و امیدواریم فضا به سمت اجماع ملی در حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای پیش رود.

وی در پاسخ به این سوال درباره افزایش فشار رسانه‌ای برای انتشار جزئیات پیشنهاد هسته ای ایران در ژنو گفت:  همه‌ حرکت‌های کلان در کشور موافقان و مخالفان خاص خود را دارد. با این حال حتی کسانی که  نقد می‌کنند هم به دنبال تامین منافع ملی کشور هستند.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد ‌امیدواریم نقد‌ها واقع‌بینانه و توام با صبر و همراهی تیم مذاکره کننده باشد نه این که بهصورت افراطی خوش‌بین و یا بدبین باشیم. افخم ابراز امیدواری کرد تا همه جریان ها و گروه های سیاسی اجتماعی در مسیر تامین منافع ملی کشور حرکت کنند.

افخم با اشاره به زمان مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 گفت: این دیدار در یک فاصله‌ زمانی با مذاکرات بعدی انجام خواهد شد و هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها