کد خبر: ۱۷۵۱۵
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۲۳ مرداد ۱۳۹۰
رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور در پاسخ به خبرنگار ۵۹۸ خبر داد:
جمشید پرویزی در پاسخ به سؤال خبرنگار پایگاه 598 درباره چگونگی نظارت بر سفرهای پیاپی مسئولین ارشد استان کرمانشاه به اقلیم کردستان عراق، علی رغم هشدار مسئولین امنیتی کشور مبنی بر همکاری همه جانبه کردستان عراق با گروهک های تروریستی مثل پژاک، در پاسخ اظهار داشت: گرچه نمی توانسته بدون هماهنگی باشد، اما بدون شک باید علاوه بر نظارت بر دستاورد های این سفر ها به نسبت تعدد آنها و مرتبط بودن افرادی که به عنوان تیم همراه به این سفرها میروند، باید نسبت به حوزه اختیارات خود در ورود به مسائل مختلف در گفتگوها توجیه شوند.
به گزارش پایگاه 598، پرویزی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور در نشستی صمیمی با خبرنگاران رسانه های استان کرمانشاه و طرح موضوع دیپلماسی عمومی و نقش خبرنگاران و رسانه ها در این عرصه، که در دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه برگزار شد بر لزوم نظارت بیشتر بر سفرهای خارجی مدیران استان تأکید کرد.



جمشید پرویزی در پاسخ به سؤال خبرنگار پایگاه 598 درباره چگونگی نظارت بر سفرهای پیاپی مسئولین ارشد استان کرمانشاه به اقلیم کردستان عراق و با همراهان پرتعداد، علی رغم هشدار مسئولین امنیتی کشور مبنی بر همکاری همه جانبه مسئولین کردستان عراق با گروهک های تروریستی مثل پژاک و قرار دادن پایگاه و امکانات آموزشی به نیروهای آنها، در پاسخ با تأیید این موضوع که اقلیم کردستان عراق مأمنی برا گروهک های تروریستی و پژاک است اظهار داشت: گرچه نمی توانسته بدون هماهنگی باشد، اما بدون شک باید علاوه بر نظارت بر دستاورد های این سفر ها به نسبت تعدد آنها و مرتبط بودن افرادی که به عنوان تیم همراه به این سفرها میروند، باید نسبت به حوزه اختیارات خود در ورود به مسائل مختلف در گفتگوها توجیه شوند.

وی از تدوین برنامه توسعه روابط خارجی استان در بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و ... در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با تدوین این برنامه، ارتباطات خارجی استان هدفمند می شود.

پرویزی همچنین از تشکیل کمیته پیگیری مصوبات سفرهای خارجی خبر داد و گفت: در این کمیته بر میزان تحقق مفاد توافقنامه های خارجی استان و ره آورد سفرهای خارجی نظارت می شود.

پرویزی در واکنش به صحبت خبرنگار 598 در مورد یادآوری موضوع بی احترامی به پرچم ایران در یکی از این سفرها از سوی طرف عراقی گفت: امیدوارم با افتتاح دفتر نمایندگی وزارت خارجه در کرمانشاه شاهد اینگونه ندانم کاری ها نباشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها