کد خبر: ۱۷۴۳۲
زمان انتشار: ۰۵:۰۳     ۲۲ مرداد ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از فارس، غلامرضا تفتي ‌در همايش نقش اصناف در بهبود فضاي كسب و كار در سالن همايش‌هاي مجمع امور صنفي استان قم با بيان اينكه در بخش اقتصادي، بسياري از مسائل به اصناف بر مي‌گردد، تصريح كرد: بايد بازرسي از اصناف به خود آنها واگذاري شود.
وي افزود: دولت‌هاي نهم و دهم بهترين وضعيت را براي اصناف ايجاد كردند كه موجب ديده شدن رشد و جهش در فعاليت‌ها شد و رئيس جمهور نقش مهمي در اين زمينه داشتند كه بايد از ايشان تقدير كرد.
رئيس مجمع امور صنفي توزيعي خدماتي قم ادامه داد: اگر قرار است در توزيع كالا پاسخگوي مردم باشيم بايد زمينه‌هاي مناسب تهيه و توزيع كالا را مهيا كرده و سيستم بازرسي و نظارت مناسبي داشته باشيم.
وي با انتقاد از گسترش واحدهاي صنفي قم گفت: در كشورهاي اروپايي ميانگين واحدهاي صنفي از هر هزار نفر جمعيت كمتر از پنج واحد صنفي است ولي در قم اين رقم 33 است، يعني به ازاي هر هزار نفر 33 واحد صنفي وجود دارد.
تفتي با بيان اينكه ايجاد فروشگاه‌هاي بزرگ به واحدهاي صنفي ضربه وارد مي‌كند، تصريح كرد: ايجاد فروشگاه‌هاي بزرگ موجب كاهش فروش كسبه كوچك مي‌شود و اين مسئله موجب تخلف كسبه در فروشگاه‌هاي كوچك مي‌شود و بايد از همين كسبه فروشگاه‌هاي كوچك براي سرمايه‌گذاري در فروشگاه‌هاي بزرگ استفاده كرد تا موجب دلگرمي آنها شود.
وي برخي از مشكلات صنوف استان را مشكلات كشوري برشمرد و بر ضرورت رفع آن توسط مسئولان تاكيد كرد.
رئيس مجمع امور صنفي توزيعي خدماتي قم بيان داشت: قانون نظام صنفي در حال اصلاح در مجلس شوراي اسلامي است كه اين قانون در سال 68 و سال 82 هم بازنگري شده است و با وجود آن اصلاحات هنوز نارسايي‌هايي در آن وجود دارد كه بايد با اصلاح قانون برطرف شود.
تفتي گفت: مشكلات شهرها با كلانشهرها بسيار متفاوت است، گاهي احساس مي‌شود تصميم‌هايي در تهران گرفته مي‌شود كه ديگر در شهرستان‌ها قابل تغيير نيست و نمي‌توانند براي تغيير آن اقدام كنند.
وي با اشاره به تعداد كسبه استفاده‌كننده از دستگاه مكانيزه فروش و كارت خوان بيان داشت: استفاده از صندوق pos براي برخي از صنوف عملا امكان‌پذير نيست و فقط براي يكسري از صنوف اين اقدام امكان‌پذير است.
رئيس مجمع امور صنفي توزيعي خدماتي قم ادامه داد: قم ارزان‌ترين شهر كشور از نظر عرضه كالاست و ما مي‌خواهيم اين روند را حفظ كنيم.
وي با اشاره به وجود واحدهاي بي پروانه در استان قم گفت: برخورد با اين واحدها يك ضرورت است كه بايد در اين خصوص سليقه اي برخورد نكرده و ساز و كار عملي داشته باشيم.
تفتي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به لزوم آموزش اصناف قم بيان داشت: زيرساخت‌هاي لازم در اين خصوص فراهم شده است و در حقيقت اين خواسته ما است كه بايد در فرهنگ اصناف تحول ايجاد كرد.
وي با وارد كردن ايراداتي به نظام مالياتي كه در خصوص اصناف استان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان كرد: به عنوان مثال بنكداراني وجود دارند كه در يك محصول دو درصد سود مي‌برند اما شش درصد بايد ماليات بدهند كه در اين خصوص بايد نگاه ويژه‌اي صورت گيرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۲ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
نگاه به فروشگاه جانبازان نکن که 6تا شعبه داره یه سر به همه محله های قم بزن می بینی قمم همچین شهر ارزونی نیست.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها