کد خبر: ۱۷۳۷۵۵
زمان انتشار: ۲۳:۳۹     ۲۱ مهر ۱۳۹۲
سرمربی تیم فوتبال زیر 17 سال ایران با اشاره به اینکه در عمرش دنبال استفاده از بازیکنان صغرسن نبوده است، گفت: اکثر بازیکنان خط خورده، نفراتی بودند که از رده زیر 11 سال ‌در تیم‌های پایه ملی بازی کرده‌ بودند. آنها در مسابقات مختلف تحت آزمایش قرار گرفتند و مشکلی نداشتند. متاسفانه 6 بازیکن خوبم را از دست دادم اما در این شرایط هم سعی می‌کنیم در جام جهانی نتایج خوبی را بدست آوریم.

به گزارش خبرنگار مهر، با نظر کادر فنی تیم فوتبال زیر 17 سال (نوجوانان) ایران روز پنجشنبه 18 مهرماه فهرست 21 نفره این تیم برای حضور در جام جهانی 2013 امارات اعلام شد که طی آن نام میلاد داعی، مجتبی مقتدایی، ماهان رحمانی، رضا کرملا چعب، علی ریگی و عرفان وجدانی در بین نفرات خط خورده قرار داشت و دلیل خط خوردن نام آنها بالاتر بودن سن‌شان پس از آزمایش استخوانی و MRI مطرح شده است.

علی دوستی‌مهر در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد اتفاقی که برای بازیکنان تیم زیر 17 سال ایران در آستانه مسابقات جام جهانی نوجوانان رخ داد و باعث شد 6 بازیکن این تیم کنار گذاشته شوند، گفت: در عمرمان دنبال صغرسن نبودیم و اکثر این بازیکنان، نفراتی بودند که از رده زیر 11 سال ‌در تیم‌های پایه ملی بازی کرده‌اند و تجربیات زیادی در این زمینه دارند.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین در مقاطع مختلف هم بارها تحت آزمایش MRI برای تشخیص سن‌شان قرار گرفته و مشکلی نداشتند اما یک هفته پیش از اعزام تیم به مسابقات جهانی ناگهان به ما گفتند طبق قوانین جدید فیفا نمی‌توانیم از این بازیکنان استفاده کنیم.

سرمربی تیم فوتبال زیر 17 سال (نوجوانان) ایران با اشاره به اینکه در قوانین جدید فدراسیون جهانی فوتبال، حد ژنتیکی بازیکنان تاحدودی تغییر کرده که همین مساله باعث کنار گذاشتن بازیکنان از فهرست نهایی تیم ملی شده‌ است، یادآور شد: ما تابع تصمیم فدراسیون فوتبال و کمیته پزشکی هستیم. آنها هم اعلام کردند این بازیکنان نمی‌توانند در جام جهانی به میدان بروند، به همین دلیل در این رقابتها از آنها استفاده نمی‌کنیم.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: 10 روز پیش از آغاز جام جهانی نوجوانان، متاسفانه 6 بازیکن خوبم را از دست دادم اما در این شرایط هم سعی می‌کنیم در جام جهانی نتایج خوبی را بدست آوریم.

دوستی‌مهر در مورد اینکه چرا در اردوی آلمان از این بازیکنان استفاده شد، اظهار داشت: اقدام برای گرفتن ویزای شینگن از مدتها پیش انجام شده بود، ضمن اینکه این بازیکنان در سال‌های اخیر زحمات بسیار زیادی را برای تیم نوجوانان کشیدند و به نوعی با حضور در اردوی آلمان از آنها تقدیر و تشکر کردیم. البته این بازیکنان را رها نکرده و بلافاصله بعد از بازگشت از آلمان، نام‌شان را در فهرست تیم جوانان قرار دادیم.

وی در خصوص صعود تیم جوانان به مرحله نهایی رقابتهای قهرمانی جوانان آسیا خاطرنشان کرد: خدا را شکر تیم جوانان در این مرحله، خصوصا برابر تیم جوانان عربستان که تیم قدرتمندی بود، عملکرد خوبی داشت و توانست به مرحله نهایی صعود کند. ما زمان کمی برای آماده‌سازی داشتیم اما نتایج خوبی بدست آوردیم.

سرمربی تیم فوتبال زیر 17 سال (نوجوانان) ایران در پایان در مورد اینکه آیا تیم جوانان می‌تواند در مسابقات نهایی موفق ظاهر شده و طلسم ناکامی این تیم در رسیدن به جام جهانی را بشکند، گفت: آینده خوبی را برای این تیم متصور هستم و امیدوارم با حمایت مسئولان فدراسیون فوتبال، کمیته جوانان و همه اهالی فوتبال، این تیم بتواند با موفقیت در مرحله نهایی جوانان، به جام جهانی صعود کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها