به گزارش 598 به نقل از تسنیم، بنا بر آمارهای به دست آمده از مراکز اسقاط سراسر کشور، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه گذشته تنها ۱۶ هزار دستگاه خودرو فرسوده اسقاط شده است.
این در حالی
است که بنا بر گزارش رسمی معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و
سوخت کشور طی سال های ۸۷ تا ۹۱ به طور متوسط در هر سال ۲۰۰ هزار دستگاه
خودرو فرسوده اسقاط شده است.
بنا بر
این گزارش طی سال های ۸۲ تا ۸۴ تعداد خودروهای فرسوده اسقاط شده ۵۴ هزار و
۶۶۶ دستگاه، طی سال های ۸۵ و ۸۶ که ستاد تبصره ۱۳ فعالیت می کرد، این
تعداد به ۳۱۶ هزار و ۷۶۹ دستگاه رسید.
طی
سال های ۸۷ تا ۹۱ که ستاد تبصره ۱۳ به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تغییر
ماهیت داد، مجموعا ۹۷۲ هزار و ۳۹۵ دستگاه خودرو فرسوده اسقاط شده است.
در
شش ماهه نخست امسال و پس از تغییرات مدیریتی که در اواخر دولت دهم در ستاد
سوخت انجام گرفت، خصوصا با تغییر معاون نوسازی ناوگان ستاد، امیررضا رجبی،
روند اسقاط خودروهای فرسوده دچار رکود سنگینی شد به گونه ای که طی شش ماه
فروردین تا شهریور ۹۲ تنها ۱۶ هزار دستگاه خودرو فرسوده اسقاط شده است.
به
نظر می رسد دولت یازدهم باید هر چه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف ریاست
جدید ستاد که در دوران شفیعی دچار رخوت شدیدی شده است، اقدام کند.