کد خبر: ۱۷۳۵۷۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۴     ۲۱ مهر ۱۳۹۲
وقتی مرجع تعیین سیاست های کلی مشخص است
محمد صالح جوکار گفت :طبق قانون اساسی مرجع سیاستگذار در سیاستهای کلی نظام کاملا مشخص است وهیچ معنایی ندارد که بحث انجام نظر سنجی در این امور رامطرح کنیم .
به گزارش 598، محمد صالح جوکار درباره انجام نظرسنجی درباره رابطه با آمریکا به خبرنگار پایگاه  خبری تحلیلی هم اندیشی گفت: بحث نظرسنجی رابطه‌ای با آمریکا معقول و منطقی نیست  همانطوری که  در اوایل  انقلاب هم  نظرسنجی نکردیم که با آمریکا رابطه  نداشته باشیم .


عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس با یادآوری این مطلب که این آمریکایی ها بودندکه در ابتدای کار اقدام به قطع رابطه با ایران کردندگفت: آنها بودندکه ابتدا قطع رابطه یک طرفه و تحریم کردند. وبه همین دلیل این آمریکایی ها هستندکه باید پیش قدم باشند و از رفتار گذشته خود نسبت به ملت ایران عذرخواهی کنند.

جوکارانجام نظرسنجی درباره سیاستهای کلی نظام را بی معنا دانست وافزود: طبق قانون اساسی مرجع سیاستگذار در سیاستهای کلی نظام کاملا مشخص است  وهیچ معنایی ندارد که بحث انجام نظر سنجی در این امور رامطرح کنیم .

نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم خودشان شعار مرگ بر آمریکا را باتوجه به جنایتهای این کشور علیه ملت ایران انتخاب کردند و امروز هم باگذشت بیش از 30سال جنایت‌های آمریکا در صحرای طبس ، انهدام هواپیمای مسافربری در خلیج فارس ، حمایتهای بی دریغ از جنایتهای صدام در جنگ ۸ساله و کودتای ۲۸مردادو... را فراموش نکرده اند وبا این اوصاف انجام نظرسنجی به هیچ عنوان قابل قبول نیست .

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آماده همکاری با کشورهایی که سیاستهایشان مغایرتی با اهداف جمهوری اسلامی نداردهستیم گفت: ملت ایران عزت و شرف خود را با هیچ چیز دیگری عوض نخواهد کرد.

جوکار تاکید کرد: یک مسئله عمده بین ما و آمریکا مسئله‌ای رژیم صهیونیستی هست که آمریکایی‌ها به طور یقین متعهد به تامین امنیت این رژیم غاصب هستند.درحالی که جمهوری اسلامی رسمیتی برای آن قائل نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس موضع غرب دربرابر ایران را موضعی خودخواهانه  ارزیابی و اضافه کرد: در مذاکرات با  گروه ۱+۵ دوباره بحث‌های خودمان را مطرح واز حقوق ملت ایران دفاع می‌کنیم و و ذره ای از آن کوتاه نمی آییم .

جوکار خاطرنشان کرد: مردم با توجه به سابقه تاریخی جنایتهای آمریکا علیه ملت ایران ، به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهند که برخی  بخواهند از طریق نظرسنجی به هدف خودشان برسندواساسا تحمیل هزینه مالی نظرسنجی در این  بحث با توجه به شرایط فعلی کشور اقدام صحیحی نیست.

جوکار باتاکید براینکه نظر مردم درباره رابطه با آمریکامشخص و شفاف است ادامه داد: مردم پیش از این در راهپیمایی‌هاوتظاهرات مختلف با حضور خودشان در مناسبت‌های مختلف نظر خوددر این باره را اعلام کرده اند.فلذا معنای ندارد که بیاییم امروز به روش دیگری که هزینه‌ای زیادی  دارد  دوباره با تحمیل هزینه فراوان به مردم دوباره نظرشان را جویا شویم

وی درپایان با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای پیشرفت همه جانبه ملت ایران تاکید کرد: در داخل کشور خودمان ظرفیتهای فراوانی داریم که باید باتوجه به آنها وضعیت اقتصادی را بهبود ببخشیم وبخش عمده ای از مشکلات نیز ریشه و راه حل داخلی دارد نه خارجی .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها