کد خبر: ۱۷۳۴۴۸
زمان انتشار: ۲۱:۱۷     ۲۰ مهر ۱۳۹۲
ارتش سوریه پس از دو روز درگیری توانست شهرک‌های الحسینیه و الدیابیه در نزدیکی حرم حضرت زینب (س) را از مخالفان مسلح پاکسازی کند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه المیادین، در درگیری‌هایی که به مدت 48 ساعت میان ارتش سوریه و نیروهای حزب الله با شبه نظامیان مخالف دولت در دو شهرک مذکور واقع در جنوب دمشق رخ داد، شبه نظامیان مخالف خسارت سنگینی متحمل شدند.

بنا بر اعلام مسئولان سوری در این درگیری‌ها نزدیک به 500 تن از شبه نظامیان مخالف کشته شدند و ارتش توانسته کنترل کامل شهرک‌های الحسینیه و الدیابیه در ریف جنوبی دمشق را به دست بگیرد.

دو منطقه مذکور ماه‌ها در کنترل شبه نظامیان مخالف دولت به ویژه جبهه النصره بود و آنها از این دو منطقه به مواضع ارتش و نیروهای حزب الله در نزدیکی حرم حضرت زینب (س) حمله می‌کردند.

با این پیروزی ارتش سوریه در تامین امنیت منطقه پیرامونی حرم حضرت زینب (س) و شهرک سیده زینب با مشکلات کمتری مواجه خواهد بود و میزان حملات خمپاره‌ای مخالفان به مناطق اطراف حرم نیز کاسته می شود.

این اقدام همچنین باعث قطع روابط میان شبه نظامیان مخالف در مناطق اطراف حرم و شبه نظامیان مستقر در جاده منتهی به فرودگاه دمشق می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها