کد خبر: ۱۷۳۱۴۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۲۰ مهر ۱۳۹۲
از آنجهت كه مطابق فقه اسلامي ذابح قرباني زائران بايد شيعه باشد. هر ساله به ازاي هر هزار نفر ايراني يك نفر ذابح پس از قبولي در آزمون و آموزش به مكه فرستاده مي‌شود.
اين دسته از خادمان زائران در طول سفر حج در آشپزخانه‌هاي مركزي به عنوان دستيار و همچنين در بخش امدادگمشدگان و راهنماي حمل و نقل مشغول به كارند. از چندروز گذشته نيز مشغول انتخاب گوسفند براي قرباني و حمل آذوقه زائران به عرفات و منا هستند.
 
آري، هنگامي كه زائران در مكه هستند، آنان بايد تدارك چادرهاي عرفات زائران را بچينند و آنگاه كه زائران به عرفات مي‌رسند بايد وسايل حاجيان در منا را فراهم سازند و بالاخره روز موعود، وقتي حاجيان به منا مي‌رسند بايد در گشتارگاه به نيابت از ۶۴ هزار ايراني مشغول قرباني باشند تا هرچه زودتر مناسك پايان و لبخند بر لبان حاجيان بنشيند.
 
 
اينان بارهاست اين راه را آمدند، و فقط عمره مفرده انجام داده اند. هميشه دغدغه دارند آيا روزي فرا مي‌رسد كه بتوانند حج واجب به جاي آورند و آرزويشان برآورده شود. هر سال فقط و فقط حداكثر پنج نفر از آنان اجازه دارند به گونه اي كه به كارهايشان صدمه وارد نشود حج تمتع به جاي آورند و آنان نيز، افرادي هستند كه سن شان بالا رفته و هشت بار اينگونه به اين سفر آمده اند.
 
جالب است كه بدانيم ذابحين بايد در روز عيد قربان هر كدامشان بيش از هزار گوسفند را ذبح كنند.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها