کد خبر: ۱۷۲۵۶۹
زمان انتشار: ۱۹:۴۸     ۱۷ مهر ۱۳۹۲
بر اساس آخرين گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت گروه خودروسازي سايپا با ۵۰ درصد از سهم توليد خودرو سواري، بيشترين ميزان توليد خودرو كشور را از آن خود كرد.
افکار، در ۶ ماهه نخست سال جاري گروه خودروسازي سايپا با توليد ۶۱ هزار و ۱۸۸ خودرو در شركت سايپا، ۳۲ هزار و ۹۴ دستگاه خودرو در سايپا كاشان و ۳۰ هزار و ۷۶۲ دستگاه خودرو در شركت پارس خودرو توانست با توليد ۱۲۴ هزار و ۴۴ دستگاه خودرو از ميزان۲۴۷ هزار و ۳۱۵ خودرو توليدي كشور، بيش از ۵۰ درصد از كل ميزان توليد خودرو در كشور را به خود اختصاص دهد.

بر اين اساس پس از سايپا، ايران خودرو با توليد ۱۰۸ هزار و ۲۵۸ دستگاه خودرو در سايت هاي توليدي ايران خودرو مركزي، خراسان، مازندران و فارس با كسب ۳۹ درصد از كل توليد خودرو مكان دوم برترين توليد كننده خودرو سواري كشور را از آن خود كرد.

همچنين توليد در خودروسازي راين نيز با كاهش ۱۰۰ درصدي از ۹۱ دستگاه به صفر كاهش يافته و پس از آن بيشترين افت توليد مربوط به شركت خودروسازي مديران است.

توليد در شركت خودروسازي مديران با كاهش ۶۶.۳ درصدي از ۵ هزار و ۱۶ دستگاه به يكهزار و ۶۹۰ دستگاه كاهش يافته است.

يادآور مي شود، در حالي توليد خودرو درشش ماهه نخست سال جاري با ۳۷ درصد كاهش مواجه شده است كه بر اساس آمار دفتر صنايع ماشين سازي و نيروي محركه، توليد در شركت هاي بزرگ خودروسازي با روند رو به رشد همراه بوده است و در اين بين گروه خودروسازي سايپا بيشترين و كرمان موتورو و خودروسازي راين كمترين سهم توليد خودرو كشور را به خود اختصاص دادند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها