کد خبر: ۱۷۲۵۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۱۹ مرداد ۱۳۹۰
رئيس اتحاديه سراسري مرغداران كشور گفت: به دليل عرضه بيش از اندازه، طي چند روز آينده قيمت مرغ در هر كيلو حداقل 100 تومان كاهش مي‌يابد
به گزارش 598 به نقل از بولتن نیوز: محمد يوسفي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: همچنان كه از قبل پيش بيني مي‌شد به دليل توليد بيش از اندازه مرغ در ماه رمضان كه به دليل جوجه‌ريزي در يكي دو ماه گذشته اتفاق افتاده است،قيمت مرغ از 3 هزار و 200 تومان كنوني طي چند روز آينده به 3 هزار و 100 تومان كاهش مي‌يابد.
رئيس اتحاديه سراسري مرغداران كشور افزود: قيمت مرغ گرم از 3 هزار و 300 تا 3 هزار و 400 تومان طي يك هفته گذشته(13 مرداد) امروز به 3 هزار و 200 تومان رسيد و پيش‌بيني مي‌شود طي چند روز آينده اين روند نزولي ادامه داشته و حداقل 100 تومان ديگر كاهش يابد.
وي در پاسخ به اينكه هنوز قيمت مرغ در بازار 3 هزار و 500 تومان به فروش مي‌رسد، گفت: به هر حال مغازه‌داران بايد هر چه زودتر قيمت جديد را اعمال كنند.
يوسفي افزود: اگرچه پيش بيني مي‌شود در شب‌هاي احيا اين قيمت اندكي افزايش پيدا كند اما بلافاصله بعد از شب‌هاي احيا باز اين روند نزولي ادامه مي‌يابد.
يوسفي در عين حال خاطرنشان كرد: اين كاهش قيمت در آينده به ضرر توليد و توليد‌كننده خواهد بود و دولت بايد فكر اساسي براي تثبيت قيمت مرغ داشته باشد.
وي افزود: وزارت بازرگاني به رغم پيگيري‌هاي مكرر به خريد تضميني يا تثبيت قيمت اقدام نمي‌كند و اين در آينده به ضرر توليد كننده و قيمت بازار خواهد بود.
وي افزود:وزارت بازرگاني مرغ بسته‌بندي شده شيرين‌پك كه در هر كيلوگرم 150 تومان هزينه‌هاي جانبي بسته‌بندي دارد كيلويي 2 هزار و 900 تومان يعني 500 تومان زير قيمت تمام شده خريداري مي‌كند.
يوسفي افزود: ادامه اين روند باعث مي‌شود كه مرغداران در دوره‌هاي بعدي توليد نكنند و احتمال كاهش توليد و بي‌ثباتي بازار و افزايش قيمت در آينده وجود دارد.
رئيس اتحاديه سراسري مرغداران كشور تصريح كرد: در حال حاضر عرضه مرغ در بازار فراوان است و مرغ زنده به قيمت 2 هزار و 200 تومان و مرغ گرم به قيمت 3 هزار و 100 تومان در كشتارگاه‌ها و عمده‌فروشي‌ها عرضه مي‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها