کد خبر: ۱۷۲۴۷۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۱۷ مهر ۱۳۹۲
وزیر خارجه انگلیس با اعلام این‌که کشورش به مخالفان میانه‌رو سوری بیش‌از 20 میلیون پوند کمک غیرکشنده ارائه می‌کند، نسبت به ارائه کمک‌های بیشتر به مخالفان سوری در ماه‌های آینده متعهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس در سخنانی در پارلمان این کشور اعلام کرد که لندن بیش از 20 میلیون پوند کمک غیر کشنده به مخالفان میانه رو سوری اعطاء خواهد کرد.

وی همچنین نسبت به ارائه کمک‌های بیش‌تر به مخالفان سوری در ماه‌های آینده با هدف حمایت از این گروه‌ها متعهد شد.

هیگ در ادامه گفت: وضعیت سوریه همچنان "فاجعه‌آمیز" است و و بیش از 100 هزار نفر در این کشور کشته شده‌اند و تعداد پناهندگان سوری نیز در 12 ماه گذشته به بیش از دو میلیون تن رسیده است.

وی افزود: باید بدانیم مادامی که خشونت در سوریه ادامه داشته باشد، تلاش‌ها و اقداماتمان در این کشور بی‌نتیجه است اما با این وجود توانستیم از طریق سازمان ملل به برخی پیشرفت‌های دیپلماتیک، به عنوان بخشی از اهداف خود دست‌ یابیم که از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به ممانعت از استفاده بیش‌تر سلاح‌های شیمیایی در سوریه برای کاهش رنج‌های مردم این کشور اشاره کرد.

هیگ با اشاره به قطعنامه 2118 شورای امنیت درباره سوریه خاطرنشان کرد: در تاریخ 27 سپتامبر اولین قطعنامه در خصوص سوریه صادر شد و در متن آن برای اولین بار تاکید شده که درباره سوریه در صورت عدم پایبندی به این قطعنامه، براساس بند هفتم منشور سازمان ملل عمل خواهد شد.

وی افزود: قطعنامه 2118 شورای امنیت برای اولین بار توافقنامه ژنو را که در آن به تشکیل دولت انتقالی با اختیارات کامل بر اساس توافق دو طرف درگیر سوریه اشاره شده، تایید کرد.

هیگ در پایان تاکید کرد: بدون مشارکت مخالفان میانه‌رو سوریه دستیابی به یک راهکار مسالمت‌آمیز و سیاسی در سوریه ممکن نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها