کد خبر: ۱۷۲۲۰۶
زمان انتشار: ۱۸:۴۰     ۱۶ مهر ۱۳۹۲
یکی از شایعاتی که پس از رای آوری دولت «حسن روحانی» که با شعار اعتدال وارد عرصه انتخابات شده بود قوت گرفت، برقراری ارتباط با آمریکا به منظور کاهش و نهایتا لغو تحریمها علیه ایران بود که البته موج آن بیش از خارج کشور، از داخل ساطع می‌شد.
به گزارش 598 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ به تدریج و با گذشت زمان و عادی شدن این شایعه و همچنین نزدیک شدن به سفر روحانی به نیویورک، این شایعه به یکی از چالش اساسی در این سفر بدل شد و حساسیت آن به حدی رسید که پس از برقراری ارتباط تلفنی مستقیم «روحانی» و «اوباما»، دعوا بر سر این بود که پیشنهاد گفتگو از چه سمتی بوده است!
 
خاطرنشان می‌شود که در این سفر چندروزه مقامات کشور به نیویورک، جواد ظریف، وزیر امور خارجه با جان‌کری، وزیر امور خارجه آمریکا، دیدار حضوری داشتند که در نهایت، گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و آمریکا و همچنین این دیدار، همانطور که انتظار می‌رفت چندان هم مورد استقبال مردم و سیاسیون قرار نگرفت.
 
البته این اتفاقات با سکوت همراه نبود و از گوشه و کنار نداهایی مبنی بر برقراری رابطه و مذاکره و ... و بعضا از سوی مسبوقین به سابقه نظام به گوش می‌رسید که با حضور تیم دولت در آمریکا و برقرار شدن تماس تلفنی و دیدار وزاری خارجه، این نداها به اظهاراتی قوی و غالبا درجلد شعار و ضد شعار و آن هم به نحوی مطرح گردید که گویی برخی از این افراد سرازپای خود نمی‌شناسند و این درحالی است که هنوز خاطرات تلخ صدمات و زیان‌های مادی و معنوی آمریکا به کشورمان از یادها فراموش نشده است.
 
اکبرهاشمی رفسنجانی که پس از رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، با توجه به حضور حداکثری‌اش در محضر امام(ره) به قول معروف خود را به عنوان «راوی احادیث امام» در بین اذهان جاانداخته بود، با رنگ و لعاب گرفتن بحث مذاکره و ارتباط با آمریکا، نقل قول‌ها و روایت‌هایش از امام خمینی(ره) طی پروسه‌ای نچندان طولانی زوایه‌ای قابل توجه نسبت به گذشته پیدا نمود.
 
انتشار این نوع خاطرات  تاجایی پیش رفت که دفاتر انجمن اسلامی دانشگاه‌های تهران در نامه ای به سید حسن خمینی به عنوان نزدیک‌ترین شخص فعلی به بیت امام(ره)، خواستار بررسی خاطرات و بعضا اظهارت بدون سند رفسنجانی از امام(ره) شدند. 
 
رفسنجانی در ابتدا بحث حذف شعار «مرگ بر آمریکا» را مطرح نمود که واکنش‌های قابل تاملی از جایگاه‌های مختلف مردمی و سازمانی را تاحدی به دنبال داشت که «همراه اول»، «مرگ بر آمریکا» را از آهنگ‌های پیشواز خود حذف کرد و پس از 24ساعت مجددا فعال نمود.
 
جدیدترین موضوع رفسنجانی پس از حذف «مرگ بر آمریکا»، حذف شعار «مرگ بر ضد ولایت فقیه» است که در سایت رسمی‌اش به شکلی ناشایست و غیر حرفه ای و البته هدف مند، سعی در القای این مطلب از زبان امام(ره) به مخاطب منتشر شد.
 
 
در این مطلب که در تیتر آن عنوان "مرگ بر ضد ولایت فقیه را حذف کنید!"درج شده است با بازی با روتیتر آن که با عنوان "هاشمی تشکر کرد، امام موافقت کردند" ، اینطور در ذهن مخاطب تداعی می کند که حضرت امام (ره)، خواستار حذف شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه شده است، این در حالی است که متن داخل خبر، خاطره  هاشمی از آیت‌الله‌ العظمی‌ محمدرضاگلپایگانی‌ است که امام (ره)، تنها فقط موافقت پخش این صحبت ها را داده بودند.
 
انتشار این نوع مواضع در قالب خاطرات هاشمی در درجه اول باز صحبت های بدون سند هاشمی را نشان میدهد، و در درجه بعدی پازلی است که در چند هفته اخیر سایت هاشمی با انتشار خاطرات بدون سند وی مسئله ضدیت و تنفر مردم ایران از آمریکا را تحت الشعاع قرار می دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها