کد خبر: ۱۷۱۸۱۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۱۵ مهر ۱۳۹۲
جان، پال، جورج و رینگو زمانی بنیان بیتلز را گذاشتند که سوخت فراوان و ارزان بود و دست یافتن به خودروهای پرقدرت آسان. آنها می توانستند هر خودرویی که می خواهند داشته باشند ضمن این که امروز همان خودروها را در حراجی ها به قیمت های گزاف می فروشند.

به گزارش اطلاع رسانی سایپا به نقل از بونهامز، بخشی از خودروهایی که در دهه 1960 در آمریکا تولید شده اند اکنون سر از موزه ها و حراجی ها در می آورند. رنگو استار که از خالقان بیتلز است در زمان اوج شهرتش خودروی وگا فاسل 1964 را خریداری کرد که امروز در حراجی بونهامز لندن نیم میلیون دلار قیمت گذاری شده است.
وگا فاسل2 در دهه 1960 آمریکا حکم بنتلی کانتیننتال GT اسپید امروز را دارد. خودرویی بسیار قوی و در عین حال راحت. این خودرویی که از اول دسامبر امسال در معرض فروش قرار خواهد گرفت قوای محرکه تایفون V8 کرایسلر را در خود جای داده که 6.3 لیتر حجم دارد و 390 اسب بخار توان ایجاد می کند. بالاترین سرعت این خودرو 150 مایل در ساعت (معادل 240 کیلومتر در ساعت) است.
چون از این خودرو فقط 26 دستگاه راست فرمان تولید شده و فقط یکی چپ فرمان است می توان گفت که یک خودروی منحصر به فرد و بی بدیل به حساب می آید و همین دلیل در حراجی ها ارزش بیشتری پیدا می کند. انتظار می رود که بین 300 تا 350 هزار پوند به فروش برسد که با پول امروز حدود 480 تا 560 هزار دلار (نیم میلیون دلار) می شود.

خودروی خالق بیتلز در حراجی / عکس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها