کد خبر: ۱۷۱۷۶۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۱۵ مهر ۱۳۹۲
عبدالله با یک خودروی سفید حامل 500 کیلوگرم مواد منفجره اقدام به انجام عملیات استشهادی کرد آن هم در قلب یک کاروان نظامی شامل یک دستگاه کامیون به همراه نفربر M113 که یک جیپ نظامی و مرسدس بنز، اسکورت آنها را به ‌عهده داشت.

به گزارش 598 به نقل از فارس، 19 اکتبر1988 برابر با بیست و هفتم مهرماه 1367 شهید عبدالله عطوی با نام جهادی حر عاملی دست به عملیات شهادت طلبانه بر علیه صهیونیست‌ها زد. اگر چه عبدالله از جمله مبارزین به نام مقاومت اسلامی محسوب می‌شود اما افسوس که مانند بسیاری از هم رزمانش کمتر شناخته شده است. متاسفانه تا انتشار این مطلب جز چند خط از نحوه عملیات وی و چند عکس اطلاعات دیگری در اختیار ما نیست.

شهید سید عبدالله عطوی (حر عاملی)

 

عبدالله در هشتمین سال اشغال جنوب لبنان توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی با یک خودروی سفید حامل 500 کیلوگرم مواد منفجره اقدام به انجام عملیات استشهادی کرد آن هم در قلب یک کاروان نظامی شامل یک دستگاه کامیون به همراه نفربر M113 که یک جیپ نظامی و مرسدس بنز، اسکورت آنها را به ‌عهده داشت. این عملیات در نزدیکی منطقه "بوابة (گذرگاه) فاطمه" واقع در جنوب لبنان انجام شد. این فرزند جبل عاملی حضرت روح الله بیش از 40 سرباز اشغالگر را مجروح کرد یا به هلاکت رساند.

 

شهید عبدالله عطوی در قسمتی از وصیت‌نامه خود می‌نویسد: من بنده محتاج خدا «سید عبدالله عطوی» هستم و عملیات شهادت‌طلبانه خود را در ایّام ولادت رسول گرانقدر اسلام (ص) و به بزرگداشت هفته وحدت اسلام انجام می‌دهم و ان‌شاءالله در زمره شهدا قرار گیرم. شهید جبل عامل چنین ادامه می‌دهد: این عملیات را به انتفاضه اسلامی در فلسطین هدیه می‌کنم و به آن مجاهدان قهرمان که عزّت و کرامت را برای مسلمانان فلسطین و برای همه مستضعفان عالم آفریدند، تبریک می‌گویم. عبدالله در پایان نیز خطاب به مادرش این‌چنین می‌گوید: ‌از تو می‌خواهم که با شنیدن خبر شهادت من خوشحال شوی و بایستی و بگویی: خداوندا این قربانی را از ما قبول بفرما!

 


محل شهادت سید عبدالله عطوی (حر عاملی)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها