کد خبر: ۱۷۱۵۷۰
زمان انتشار: ۱۸:۴۵     ۱۴ مهر ۱۳۹۲
لاریجانی ضمن بازدید از موزه مارشال تیتو، مسجد بایراکلی و کلیسای سنت‌ساوا در پایتخت صربستان، در ضیافت شام سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد حاضر خواهد شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش با استقبال معاون پارلمان صربستان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور وارد بلگراد شد.

لاریجانی تا دقایقی دیگر از موزه مارشال تیتو، مسجد بایراکلی و کلیسای سنت‌ساوا در پایتخت صربستان بازدید خواهد کرد و سپس در ساعت 20 به وقت محلی، در ضیافت شام سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد حاضر خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی فردا نیز در محل پارلمان صربستان با رئیس این پارلمان دیدار و سپس در مصاحبه مطبوعاتی با وی شرکت کرده و دفتر یادبود پارلمان صربستان را نیز امضا خواهد کرد.

دیدار با نخست‌وزیر صربستان در ساختمان دولت، سخنرانی در دانشکده حقوق دانشگاه بلگراد، شرکت در ضیافت رسمی ناهار پارلمان صربستان به میزبانی معاون رئیس این پارلمان و نیز ملاقات با رئیس‌جمهور صربستان در محل ساختمان ریاست جمهوری از دیگر برنامه‌های فردای لاریجانی خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین فردا و در آخرین برنامه کاری خود در صربستان، ساعت 17:30 به وقت محلی در کنفرانس مطبوعاتی با حضور معاون پارلمان صربستان و رئیس گروه دوستی پارلمانی دو کشور شرکت کرده و بعد از آن برای حضور در یکصدوبیست‌ونهمین دوره اجلاس بین‌المجالس جهانی، بلگراد را به مقصد ژنو سوئیس ترک خواهد کرد.

رییس مجلس پیش از ترک تهران گفته بود که بحث و گفت‌وگو پیرامون شرایط منطقه‌ای و جهانی و توسعه روابط اقتصادی و سیاسی دستور کار ما در سفر به صربستان است.

لاریجانی بیان اینکه سطح روابط تجاری بین ایران و دو کشور صربستان و کرواسی پایین است، اظهار داشت: امیدواریم در این سفر زمینه‌های بسط روابط تجاری فراهم شود.

محمد باقری بنابی نماینده بناب، محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان، علی افراشته معاون اجرایی رییس مجلس، مهناز بهمنی نماینده سراب و حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه، رییس مجلس را در این سفر همراهی می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها