کد خبر: ۱۷۱۲۳۸
زمان انتشار: ۱۸:۴۱     ۱۳ مهر ۱۳۹۲
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در خصوص اسامی تیم ملی من تصمیم‌گیرنده نیستم و از کی‌روش بپرسید.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علی کفاشیان در حاشیه مراسم رونمایی از اسپانسر تیم‌های ملی در مورد تغییر نام خلیج فارس از سوی مسئولان فیفا با نفوذ کشورهای عربی اظهار داشت: ما صد در صد پیگیر این قضیه هستیم به هر حال فیفا هم نمی‌تواند در این زمینه نقش داشته باشد. ما مدارک خود را بر اساس قانون و با استناد ارائه خواهیم داد و پیگیر این موضوع هستیم.

وی در مورد پرونده تبانی که به وجود آمده خاطرنشان کرد: ما در حال بررسی این مسئله هستیم مدارک و مستندات را بررسی می‌کنیم و کمیته تخلفات نظر نهایی خود را اعلام می‌کند سعی می‌کنیم هر چه زودتر این موضوع را نهایی کنیم. صحبت از آبروی افراد است و باید با مدرک و سند صحبت‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. قطعا همه موارد را زیر نظر خواهیم داشت. اتهاماتی که زده می‌شود اگر دقت کافی نداشته باشیم آبروی فرد از بین می‌رود.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد برنامه‌های تیم ملی یادآور شد: ما از چند کشور پیشنهاداتی داریم از کشورهای اروپایی، آمریکای جنوبی و آمریکایی برای برگزاری اردوها و بازی‌های تدارکاتی پیشنهاداتی داریم به هر حال ما جزو 32 تیم حاضر یافته در جام جهانی هستیم و طبیعی است که از کشورهای مختلف پیشنهاد داشته باشیم. این مسائل را با کادر فنی تطبیق می‌دهیم تا ببینیم کدام گزینه برای ما بهتر است.

کفاشیان در مورد دیدار دوستانه با آمریکا گفت: یکی از گزینه‌ها آمریکاست و چند کشور دیگر وجود دارد تلاش می‌کنیم در زمان اردوها و فیفادی این مسائل را هماهنگ کنیم. در فروردین یا اردیبهشت ماه تلاش می‌کنیم با کشورهای دیگر برنامه‌هایی را هماهنگ کنیم اگر بازی با آمریکا دوجانبه باشد سعی می‌کنیم یک بازی رفت در اینجا و بازی برگشت در آمریکا برگزار کنیم. اگر در تورنمنت باشد که با کشورهای دیگر این مسئله را هماهنگ خواهیم کرد.

وی در مورد انتقادهایی که در خصوص اسامی دعوت شده به تیم ملی مطرح شده، تصریح کرد: در این موضوع تصمیم گیرنده نیستیم کادر فنی تصمیم می‌گیرد و مطمئن باشید آنها تمام تیم‌ها در نظر می‌گیرند شاید برای اردوهای بعدی بازیکنان را زیر نظر گرفته باشد این موضوع را بهتر است از کی‌روش بپرسید.

کفاشیان در مورد دعوت از بیت‌آشور بازیکن جدید به تیم ملی یادآور شد: کی‌روش بازیکنان زیادی را مدنظر می‌گیرد او هم پتانسیل بالایی دارد تمام کارهای مربوط به او را انجام داده‌ایم و امیدواریم که او بتواند همچون دژاگه و قوچان‌نژاد خود را در تیم ملی به خوبی نشان دهد تا در اردوهای بعدی باشد.

وی در مورد درگیری که روز گذشته بین دو سرمربی پرسپولیس و صبا صورت گرفت، یادآور شد: مسلما باید با چنین مواردی برخورد صورت گیرد اگر با مواردی چون اتفاقات دیدار پرسپولیس و سپاهان و یا پرسپولیس و صبا برخورد نشود این موارد ادامه خواهد داشت  و شاید به سایر سرمربیان هم کشیده شود که این خوب نیست. همه مردم از اتفاقات روز گذشته ناراحت بودند قطعا هر چه زودتر از کمیته انضباطی درخواست می‌کنیم با این موارد برخورد کنند تا جو مسابقات به سوی این مسائل کشیده نشود.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اردوی تدارکاتی تیم ملی نوجوانان برای حضور در رقابت‌های جام جهانی گفت: خوشبختانه برنامه‌های خوبی برای این تیم داشته‌ایم اردوی چند جانبه در آلمان برگزار کردند و به  آمادگی کامل رسیده‌اند. حضور در جام جهانی نشاندهنده اقداماتی است که در یک سال و نیم اخیر برای این تیم انجام دادیم و به گونه‌ای تیم محک خواهد خورد.

وی درباره مشکلات مالی فدراسیون گفت: با توجه به اسپانسری که برای تیم ملی گرفته‌ایم و همچنین مبالغی که از طریق مختلف قرار است به فدراسیون کمک شود فکر می‌کنم دیگر این مشکلات حل شود و مشکلاتی از لحاظ مالی نداشته باشیم. این اسپانسر حامی تیم‌های ملی خواهد بود و در موارد دیگر از طرق دیگر کمک خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد مبلغ این اسپانسر گفت: قرار شده که 15 میلیارد تومان این اسپانسر پرداخت کند 10 درصد آن را از پیش گرفته‌ایم و مابقی قرار است ماهانه به فدراسیون تزریق شود. تلاش می‌کنیم تا همه جوره به این اسپانسر کمک کنیم تا برنامه پشتوانه‌سازی مالی را هر چه قوی‌تر انجام دهیم.

کفاشیان در مورد اینکه او در گذشته 30میلیارد تومان را نیاز فدراسیون دانسته، یادآور شد: سال‌ها بود تیم ملی اسپانسر نداشت اما هم اکنون این اتفاق رخ داد. ما در سال‌های گذشته 40 میلیارد خرج می‌کردیم اما هم اکنون با آمدن اسپانسر و  پول‌های دیگری که از سوی وزارت ورزش، فیفا و سایر جاها به دست‌مان می‌رسد این کمبود را جبران خواهیم کرد. تلاش می‌کنیم تا حق واقعی پخش تلویزیون را دریافت کنیم و در گام‌های بعدی حق تبلیغات واقعی را به سازمان لیگ پرداخت شود. فوتبال خدمات مختلفی را عرصه می‌کند و باید خودش هزینه‌ها را دربیاورد امیدوارم در آینده‌ای بسیار نزدیک این رشته روی پای خود بایستد.

کفاشیان در مورد اینکه آیا او اجازه نداده بود که کی‌روش مصاحبه کند، عنوان کرد: نه بحث اجازه و این حرف‌ها نبود امروز جلسه ما مربوط به اسپانسر تیم ملی بود و او نظر خاصی نداشت به موقع برای کی‌روش کنفرانس مطبوعاتی می‌‌گذاریم و او صحبت‌هایش را می‌کند.

وی در مورد لیست تیم ملی خاطرنشان کرد: آن لیست بر اساس نظر کادر فنی بوده است و می‌تواند قابل تغییر باشد و نظر در این ارتباط با خود کی‌روش است.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه چرا به بازیکنان فوتبال ساحلی جایزه نداده‌اند، عنوان کرد:‌ اولین جایزه ما به آنها تمدید قرارداد سرمربی‌شان بود هنوز برای پاداش تیم ملی فوتبال ساحلی تصمیمی نگرفتیم.

 

به گزارش فارس، علی کفاشیان پس از پایان جلسه رونمایی از حامی مالی تیم‌های مالی در خصوص برگزاری دیدار دوستانه ایران و آمریکا اظهار داشت: چنین برنامه‌ای در دستور کار ما قرار دارد ولی اردوهای دیگری را هم در نظر داریم و باید بررسی کنیم تا ببینیم شرایط کدام بهتر خواهد بود.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا حضور اسپانسر تیم ملی ربطی به تحولات جدید سیاسی دارد یا خیر گفت: قطعا بی ارتباط نیست. شرکت‌هایی هستند که باهوش عمل می‌کنند ولی مطمئن باشید اگر فضا بازتر شود کمک‌های دیگری هم به ما خواهد رسید.

 

رئیس فدراسیون فوتبال ضمن ابراز ناراحتی از حاشیه‌هایی که این روزها به متن فوتبال ما غلبه کرده گفت: من از این موضوع خیلی ناراحتم که اگر جلوی آن گرفته نشود همه‌گیر خواهد شد و قطعا به رشته‌های دیگر هم کشیده می‌شود.

 

کفاشیان با اعلام این موضوع که آیت‌اللهی از هیئت فوتبال استان فارس استعفا داده گفت: هنوز سرپرستی برای آنجا انتخاب نشده و من هم در مورد عباسی چیز‌هایی شنیده‌ام ولی او استعفا داده و کسی جایگزینش نشده است.

 

کفاشیان همچنین در خصوص مالکیت باشگاه ابومسلم نیز گفت: ما جلساتی داشته‌ایم ولی چیزی که مهم است اینکه هنوز این موضوع حل نشده اما خطری فوتبال ایران را تهدید نمی‌کند و قرار است مسابقات این تیم شروع شود تا تکلیف مالکیت آنها را مشخص کنیم.

 

وی در خصوص بلوکه شدن یک میلیون دلار فدراسیون فوتبال گفت: مکاتباتمان را از طریق وکلا و AFC با آمریکا انجام داده‌ایم ولی هنوز نحوه انتقال و دستورالعمل جدیدیی به دست ما نرسیده است.

 

وی در مورد این سوال که چقدر از AFC طلبکاریم گفت: ما اکثر پولهایمان را گرفته‌ایم و فقط همان یک میلیون دلار باقی مانده است.

 

خبرنگاری پرسید رئیس‌جمهور قصد کمک به فدراسیون فوتبال را دارد که کفاشیان پاسخ داد:اگر مسائل کلی کشور حل شود مشکلات فدراسیون هم حل خواهد شد ولی چنین قراری نبوده است.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا کی‌روش قصد ندارد از بازی‌های نوجوانان دیدن کند گفت: ایشان چنین فرصتی ندارد و درگیر کنگره‌ها و اردوها خواهد بود.

 

وی در پایان از سفر قطعی بلاتر خبر داد و گفت: تغییری در برنامه سفر او به وجود نیامده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها