کد خبر: ۱۷۰۳۰۲
زمان انتشار: ۱۹:۱۸     ۰۹ مهر ۱۳۹۲
ملی‌پوش کاراته تیمی بانوان ایران پس از اتفاقات رخ داده در بازی‌های کشورهای اسلامی و از دست رفتن مدال طلا، گفت: داور ایرانی این رقابت‌ها زحمات 9 ساله ما را از بین برد.

الناز تقی پور در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این رابطه اظهار کرد: من، افسانه و قاضی‌زاده بیش از 9 سال است که با همدیگر کاتا کار می‌کنیم و رابطه بسیار صمیمی با هم داریم. در این مدت آنقدر با همدیگر تمرین ‌کرده‌ایم که کاملا با هم هماهنگ هستیم. برای کسب موفقیت در بازی‌های کشورهای اسلامی در اندونزی حدود هشت ماه در اردو بودیم و در مقاطعی آن هم تنها برای چند روز اردو تعطیل بود. در این مدت هم که اردو تعطیل بود، همه ملی‌پوشان به صورت شخصی‌ تمرین می‌کردند تا هماهنگی‌ها از بین نرود.

وی افزود: در طول این هشت ماه روزانه حدود چهار یا پنج ساعت تمرین می‌کردیم، البته برخی موارد که فشار تمرینات زیاد بود، حتی به هفت ساعت هم می‌رسید. هدف ما از این همه تمرین سخت این بود که بتوایم مصر را که از تیم‌های قدرتمند جهانی است، شکست دهیم.

ملی‌پوش کاتای تیمی بانوان ایران با اشاره به این که در این هشت ماه حتی یک لحظه هم به باختن برابر مصر فکر نمی‌کردند، گفت: موفقیت در بازی‌های کشورهای اسلامی برای ما خیلی مهم بود و شب و روز به این مساله فکر می‌کردیم. در تمام این زمان همه کنار هم بودیم و زیر نظر سرمربی کار می‌کردیم.

وی در مورد اعتراض مصری‌ها به نوع پوشش تیم ایران، ادامه داد: ما در روز اول این رقابت‌ها با حجاب مورد تایید فدراسیون جهانی مسابقه دادیم و موفق بودیم و روز دوم برخی مسئولان از تهران تماس گرفتند و گفتند که باید پوشش بیشتری بر تن کنیم. ما هم در بخش تیمی پوشش خود را بیشتر کردیم، اما بعد از پیروزی تاریخی بر مصری‌ها بود که آنها به نوع پوشش ما اعتراض کردند.

تقی پور گفت: در این رقابت‌ها پوشش ما بیشتر از پوشش مورد تایید فدراسیون جهانی بود و اعتراض مصری ها به حق بود. جای تعجب داشت که چرا داوران همان ابتدا جلوی ما را نگرفتند و وقتی به فینال رسیدیم این تصمیم را گرفتند.

وی افزود: این تصمیم مسئولان برگزاری مسابقات، ما را ناراحت کرد و ضربه بدی برای ما بود، اما وقتی بیشتر فکر کردیم دیدیم که بار فنی بسیار بالاتری نسبت به مصری‌ها داشتیم و تنها به خاطر مساله پوشش ما را حذف کردند.

ملی‌پوش کاتای بانوان ایران با تاکید بر این که بعد از این اتفاقات تلخ، انگیزه این تیم برای کسب موفقیت دو برابر شده است، گفت: هر کس که قصد حذف کردن تیم ایران را داشت به هدفش رسید، اما انگیزه ما را بیشتر کرد که در مسابقات بعدی با قدرت بیشتری ظاهر شویم. مربی مصری‌ها بعد از مسابقه از ما عذرخواهی کرد، اما متاسفانه آن کس که باعث به وجود آمدن این اتفاق شد ساکت بوده و هیچ چیز نگفته است!

تقی پور، اظهار کرد: جا دارد از سمندر رییس، آشوری دبیر، سلیمی – رییس کمیته‌ داوران و دیگر مسئولان که برای احقاق حق تیم ایران زحمت زیادی کشیدند، تشکر کنم. آنها دوندگی زیادی داشتند، اما متاسفانه مساله حل نشد.

وی در مورد عکس‌های پخش شده از آنها هنگام گریه کردن بعد از آن اتفاقات، گفت: این عکس ها زمانی گرفته شد که ما در قسمت مخصوص بانوان و در آن شرایط سخت بودیم. در آن لحظات سخت ما ناراحت بودیم و حال خوبی نداشتیم و به همین دلیل پوشش‌مان فرق داشت. ما در طول مسابقات حجاب کاملی داشتیم.

تقی‌پور در مورد این که برخی گفته‌اند پوشش (ساق) که ملی‌پوشان کاتا استفاده کردند برای افزایش نیرو بوده است، افزود: برخی افراد متاسفانه گفته‌اند که آن ساق‌ها نوعی دوپینگ بوده و عضلات ما را جمع می‌کرد و نیروی ما را افزایش می‌داد. این حرف‌ها اصلا درست نیست و خنده دار است. کسی که حرفه‌ای باشد و با کاراته آشنا باشد چنین حرف‌هایی نمی زند. ضمن این که عضله‌هایی که ما داریم با این ساق‌ها جمع نمی‌شود!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها