کد خبر: ۱۶۹۸۷۴
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۰۸ مهر ۱۳۹۲
بازی برگشت با بوریرام در تایلند، دوئل های آسیایی استقلال را سه رقمی کرد.

598؛ بازی برگشت استقلال و سئول در نیمه نهایی لیگ قهرمانان، صد و دومین دوئل آسیایی استقلال است. این یعنی قصه بین المللی و قاره ای آبی ها نه تنها به صد رسیده که از آن هم گذشته است.


بازی برگشت با بوریرام در تایلند، دوئل های آسیایی استقلال را سه رقمی کرد. هیچ تیم ایرانی تا بحال حتی نتوانسته به مرز 80 بازی آسیایی برسد. پرسپولیس 76 بازی، سپاهان 66 بازی و ذوب آهن 26 بازی آسیایی دارند و پله ها از استقلال عقب هستند. در 101 بازی قبلی، 51 برد و 26 باخت در کارنامه استقلال ثبت شده. 175 گل زده و 103 بار هم دروازه اش باز شده است.


اولین گل استقلال را غلام حسین مظلومی در سال 1970 وارد دروازه هامن من لبنان کرد. زننده صدمین گل هم کسی نبود جز فراز فاطمی که این گل را در دقیقه 85 و در سال 2001 وارد دروازه الکویت کویت کرد. زننده آخرین گل هم فعلا آندرانیک تیموریان است.


استقلال تا به حال 15 دوره در بازی های آسیایی (شامل جام باشگاه های آسیا، جام در جام آسیا و لیگ قهرمانان آسیا) شرکت کرده و دو قهرمانی، دو نایب قهرمانی، دو مقام سومی و دو عنوان چهارمی در کارنامه دارد.


بهترین گلزن آسیایی استقلال هم کسی نیست جز فرهاد مجیدی با زدن 23 گل. آرش برهانی با 12 گل و غلامحسین مظلومی با 9 گل نفرات بعدی هستند.
سايت استقلال
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها