کد خبر: ۱۶۹۴۶۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۰۷ مهر ۱۳۹۲
دايي دوستانش را دوست دارد اما در جايش پرسپوليس و خودش را از آنها بيشتر دوست خواهد داشت.

598؛ علي دايي شخصيت منحصر به فردي است اگر چه اين شخصيت پيچيده و ناشناخته نيست اما زوايا و لايه‌هايي دارد که مختص اوست.

 

علي دايي يک رفيق باز علمي و مد روز است و اين رفاقت هدفمند و هدايت شده به نظر مي‌رسد، تا آنجا ادامه پيدا مي‌کند که به او و يا تيمش ضرر نزند.

 

اين خصيصه از علي دايي يک مربي بي‌پروا و قدرتمند هم ساخته خصوصا که از نظر فوتبالي تحت هر شرايطي سرتر از شاگردانش است و همين برتري باعث شده تا در تصميم‌گيري زياد "اين دست آن است" نکند و به تعبير خود بهترين گام را بردارد.

 

***

برخي معتقدند شهريار براي حفاظت از اين نوع "اميراتوري فکري" زياد دوست ندارد بازيکناني در تيمش و يا کنارش حضور داشته باشند که با او برابري کنند و دقيقا به همين خاطر بوده که در فصل نقل و انتقالات به راحتي از کنار نام علي کريمي گذاشت و با اين که مي‌دانست تيمش در ميدان نياز به يک ليدر باتجربه دارد اما به خاطر نگراني از محبوبيت جادوگر و حواشي احتمالي قيدش را زد و بسياري از نيش و نوش و انتقادات را به جان خريد تا در تيمش به معناي واقعي شماره يک باشد.

 

دايي زواياي ديگري هم دارد و آن دوستي با شاگردان جوانش است که همين مسئله باعث مي‌شود تعدادي از آنها همراه با شهريار به تيم‌‌هاي بعدي او بودند.

 

***

نوري و رضايي از جمله اين بازيکنان هستند. با اين که اين دو بازيکن باتجربه جزو فدايي‌هاي شهريار به حساب مي‌آيند اما چنانچه از نظر فني در شرايط مطلوب قرار نداشته باشند به راحتي به نيمکت ذخيره‌ها تبعيد مي‌شوند و حتي دايي به شکل جسارت‌آميز يک نيروي جوان و گمنام‌تر را جايگزين آنها مي‌کند.

 

فراموش نکنيد اين دو بازيکن به همراه "علي عسگري" ارتباط صميمانه‌اي با دايي دارند و انتظار عمومي بر اين است که آنها تحت هر شرايطي جايگاه ويژه‌اي در ترکيب ثابت تيم دايي داشته باشند اما شهريار اينطور فکر نمي‌کند و اصولا به اين شکل رفاقت اعتقاد ندارد.

 

دقيقا به همين خاطر در تيم دايي کمتر بازيکني مي‌تواند احساس امنيت کند حتي عليرضا حقيقي که مجددا به پرسپوليس بازگشت شايد انتظار داشت خيلي زود جاي نيلسون برزيلي را در درون دروازه بگيرد اما دايي با رويکرد شايسته سالاري‌اش همچنان به نيلسون اعتماد دارد و تا وقتي که اشتباه خاصي از او سر نزند حراست از دروازه پرسپوليس را به اين مرد باتجربه مي‌سپارد همانطور که اين روزها چند جوان بازيکنان ثابت تيمش هستند.

 

شک نکنيد حتي محمدرضا خلعتبري رفيق شفيق دايي و گران‌ترين بازيکن حال حاضر پرسپوليس هم در حاشيه امنيت قرار ندارد و چنانچه در گلزني خواسته‌ها را برآورده نکند آنوقت به راحتي ممکن است جاي خود را به يک بازيکن کم نام و نشان بدهد.

 

دايي دوستانش را دوست دارد اما در جايش پرسپوليس و خودش را از آنها بيشتر دوست خواهد داشت. دايي با اين روحيه تاکنون در زندگي فوتبالي‌اش موفق بوده و مصمم است اين روند را در آينده هم ادامه دهد.

 

به همين دليل است که او رضا حقيقي و دهنوي را برابر فجر بازي نمي‌د‌هد و در عوض کفشگري را به زمين مي‌فرستند. بله، او رويکردي شايسته سالارانه دارد.

روزنامه نود

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها