کد خبر: ۱۶۹۳۳
زمان انتشار: ۱۶:۳۳     ۱۳ مرداد ۱۳۹۰
آيت‌الله جعفر سبحاني بهترين راه براي تبليغ دين را عمل كردن به معنويات عنوان كرد و گفت: زماني عالمي به منبر هم نمي‌رود اما با عمل كردن به احكام دين مردم را علاقه‌مند به دين مي‌كند و آنها موحد مي‌شوند.
به گزارش 598 به نقل ازخبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله جعفر سبحاني بعد از ظهر امروز در دومين جلسه تفسير سوره صف كه بعد از اقامه نماز در مدرسه حجتيه برگزار شد، در مورد نخستين آيه سوره مباركه صف گفت: تفسير آيه اين گونه است كه همه موجودات و آفرينش خدا راتسبيح مي‌گويند و اين نشانه قدرتمندي خداوند است.
وي ادامه داد: آيه دوم سوره مباركه صف خطاب به مسئولين، مبلغان، واعظان و سخنوراني است كه حرف مي‌زنند اما عمل نمي‌كنند.
اين مرجع تقليد ضمن بزرگ دانستن اين گناه افزود: عبارت «كبر مقتا عند الله» در زماني وارد مي‌شود، كه خشم الهي برانگيخته شود.
آيت الله سبحاني با بيان اينكه شرح نزول اين آيه مشخص نيست تصريح كرد: احتمالا اين آيه در زمان جنگ احد بر كساني كه رجز مي‌خواندند اما در مقابله با دشمن پا به فرار مي‌گذاشتند و به كوه‌ها پناهنده مي‌شدند نازل شده است.
وي ادامه داد: فردي كه مردم را به عمل دعوت مي‌كند اما خودش عمل نمي‌كند، موجب سستي در عقيده مردم مي‌شود.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه در سپاه حضرت علي(ع) مخلص، منافق و خوارج، مال دوست و بي‌تفاوت حضور داشتند، تاكيد كرد: با اين سپاه، اميرالمومنين چگونه مي‌توانست با معاويه جنگ كند.
آيت الله سبحاني گفت: در حديثي است كه حضرت علي(ع) خطاب به لشكريانش مي‌فرمايند «سخن شما سنگ را آب مي‌كند اما عمل شما دشمن را به طمع مي‌اندازد».
وي افزود: زماني عالمي به منبر هم نمي‌رود اما با عمل كردن به احكام دين مردم را علاقه مند به دين مي‌كند و آنها موحد مي‌شوند.
اين مرجع تقليد از حضرت امام خميني خاطره‌اي نقل كرد و گفت: در سال 1328 در مسجد سلماسي بودم كه ديدم ايشان وارد مسجد شدند و در ميان مردم نشست و تا پايان مجلس هم ميان مردم بود و هنگامي كه مراسم تمام شد در حالي كه گريان بود با مردم به سمت هيئتي براي عزاداري رفت و وقتي مردم عمل امام خميني(ره) را مي‌ديدند، جذبش شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها