کد خبر: ۱۶۹۲۸۲
زمان انتشار: ۱۹:۲۰     ۰۶ مهر ۱۳۹۲
نماینده سازمان آلبا، متشکل از کشورهای بزرگ آمریکای لاتین، در حاشیه اجلاس عمومی سازمان ملل متحد حل بحران سوریه بدون دخالت نظامی و از طریق صلح آمیز را خواستار شد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان« تله سور»؛ برناردو آلبارس، نماینده سازمان آلبا طی دیدار با فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه  روز جمعه در حاشیه اجلاس عمومی سازمان ملل متحد ضمن ابراز همدردی با شهروندان سوری حل بحران سوریه بدون دخالت نظامی و از طریق صلح آمیز را خواستار شد.

چندی پیش سازمان آلبا به ریاست ونزوئلا پس از مطلع شدن از تصمیم مقامات آمریکایی و متحدانش برای دخالت نظامی در سوریه طی  بیانیه ای اعلام کرد: شورای سیاسی اتحادیه بولیواری هرگونه اقدام نظامی در سوریه را به شدت محکوم می کند.

کشورهای آمریکای لاتین در این بیانیه واشنگتن را به تکرار استراتژی‌اش در لیبی، عراق و مصر علیه سوریه متهم کرد و افزود: آلبا از آمریکا درخواست می کند دست از هرگونه تجاوز نظامی یا تهدید به توسل به زود علیه ملت و دولت سوریه بردارد.

این سازمان همچنین هواپیمایی حاوی کمک های بشر دوستانه به سوی کشورهایی فرستاد که آوارگان سوری به آنها پناه برده اند.

سازمان آلبا مرکب از کشورهای بزرگ آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا، کوبا، اکوادور، بولیوی، نیکاراگوئه است که اخیرا رابطه اش با آمریکا به تیرگی گراییده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها