کد خبر: ۱۶۹۲۳۷
زمان انتشار: ۱۸:۴۱     ۰۶ مهر ۱۳۹۲
رئیس جمهوری لبنان با تکذیب خبر ورود هر گونه سلاح شیمیایی از سوریه به لبنان تاکید کرد: حزب الله هیچ گاه نخواهد پذیرفت که از این نوع سلاح‌ها استفاده کند و به دنبال ذخیره سلاح شیمیایی نیز نیست.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ میشل سلیمان، رئیس جمهوری لبنان در گفت‌وگو با روزنامه الحیاة، چاپ لندن گفت: اخباری که درباره ورود سلاح‌های شیمیایی از سوریه به لبنان و تحویل آن به حزب الله منتشر می‌شود صحیح نیست و من به عنوان رئیس جمهوری لبنان اعلام می‌کنم که چنین سلا‌ح‌هایی به کشور وارد نشده است.

وی ادامه داد: حزب الله پذیرش، استفاده و انباشت چنین سلاح‌هایی را قبول نمی‌کند و به دنبال این نوع سلاح‌ها نیست.

میشل سلیمان در خصوص روابط لبنان با عربستان و تصمیم وی برای سفر به ریاض نیز گفت: ما با عربستان روابط بسیار خوب و تاریخی داریم و ریاض همواره از حامیان لبنان بوده است.

وی تاکید کرد که سفرش به عربستان درباره تشکیل دولت آتی لبنان نیست.

رئیس جمهوری لبنان گفت: میان مسئولان ایرانی و عربستانی انگیزه خوبی برای بهبود روابط وجود دارد که این امر یقینا به بهتر شدن شرایط منطقه و لبنان خواهد انجامید.

میشل سلیمان درباره رابطه خود با بشار اسد،‌ رئیس جمهوری سوریه نیز گفت: روابط من با رئیس جمهوری سوریه قطع نشده است و ما براساس توافقنامه طائف در ارتباط هستیم و نهادها و موسساتی که در این رابطه تشکیل شده نیز به کار خود ادامه می‌دهند.

وی اذعان کرد که برخی مشکلات و کج‌ فهمی‌ها در روابط دو کشور پس از بازداشت میشل سماحة، از وزرای پیشین لبنان به وجود آمده است.

میشل سماحه در سال 2012 به اتهام تلاش برای بمب گذاری در برخی مناطق لبنان بازداشت شد. وی یکی از نزدیکترین سیاستمداران لبنانی به بشار اسد بود.

سلیمان درباره احتمال ریاست جمهوری‌اش برای یک دوره دیگر در لبنان نیز گفت: من یقینا تمدید دوره ریاست جمهوری خود را نمی‌پذیرم و به قانون اساسی لبنان پایبند هستم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها