کد خبر: ۱۶۹۰۶۹
زمان انتشار: ۱۲:۲۰     ۰۶ مهر ۱۳۹۲
ششمین نمایشگاه فرآورده‌های صنعتی و کشاورزی استان کیانگ چین در کاخ «باربد» شهر دوشنبه افتتاح شد.
به گزارش 598 به نقل از  فارس، در دوشنبه، «وان یون جی» معاون استان‌دار سین کیانگ در مراسم ششمین نمایشگاه فراورده‌های صنعتی و کشاورزی استان کیانگ چین که روز گذشته (جمعه) با حضور مقامات رسمی چین و تاجیکستان در کاخ «باربد» شهر دوشنبه افتتاح شد، این نمایشگاه را اقدامی در جهت تقویت روابط اقتصادی و توسعه مناسبات تجاری 2 کشور عنوان کرد.

به گفته وی فراورده‌های حدود 70 شرکت و کارخانه تولیدی این استان برای نمایش و فروش در این نمایشگاه چهار روزه عرضه شده‌ است.

وی تصریح کرد: در غرفه‌های این نمایشگاه طی روزهای برگزاری بیش از 1000 نوع از محصولات مصرفی ساخت این کارخانه و شرکت‌های تولیدی و تجاری به نمایش گذاشته خواهد شد.

«شریف سعید» رئیس اتاق بازرگانی تاجیکستان در این مراسم راه‌اندازی چنین نمایشگاهی را تدبیر دیگری در چارچوب موافقتنامه‌های تدوین‌ شده میان تاجیکستان و استان کیانگ چین عنوان کرد.

وی افزود: بنا بر همسایگی این استان با کشورهای آسیای مرکزی بخش عمده روابط تجاری تاجیکستان نیز با استفاده از ظرفیت‌های صنعتی و اقتصادی این منطقه نزدیک چین انجام می‌گیرد.

به گفته وی براساس دستور کار تدوین‌ شده در چارچوب این نمایشگاه برگزاری همایش تجار چین و تاجیکستان نیز برنامه‌ریزی شده‌ است.

بنابر آمار وزارت رشد اقتصاد و تجارت تاجیکستان چین از جمله شرکای اصلی در بخش تجارت خارجی این کشور بوده و با میزان بیش از 800 میلیون دلاری مبادلات مال پس از روسیه در ردیف دوم فهرست مبادلات خارجی تاجیکستان قرار می‌گیرد.

بنابراین آمار چین همچنین از کشورهای اساسی سرمایه‌گذار در طرح‌های اقتصادی و اجتماعی تاجیکستان بوده و در حال حاضر طرح‌هایی را با مبلغ حدود 900 میلیون دلار در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گفته منابع رسمی این نمایشگاه با ابتکار اتاق بازرگانی تاجیکستان و در همکاری با بخش روابط خارجی وزارت بازرگانی چین، بخش تجارت فرمان‌داری استان کیانگ و حوزه «قاشغر» و با حضور فعال دفتر مسائل اقتصادی سفارت چین در «دوشنبه» راه‌اندازی شده‌ است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها