کد خبر: ۱۶۸۸۸۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۰۴ مهر ۱۳۹۲
به گزارش 598 به نقل از بي باك، در روزهاي اخير اصلاح طلبان از هر دري وارد مي شوند تا مذاكره با آمريكا در هر شرايطي را موجه جلوه دهند. این موضوع تا جایی برای اصلاح طلبان حائز اهمیت بود که آنها حتي به يك دست دادن رئيس جمهور كشورمان با اوباما دلخوش كرده بودند. اما در این میان اصلاح طلبان نتوانتستند جنايات آمريكا در حق مردم ايران را مخفي كنند به همين دليل اقدام به مقايسه آمريكا و روسيه نمودند و استدلال مي كنند كه اگر آمريكا در حق ايران جنايت كرده، روسيه هم در حق ايران ظلم كرده است. البته اصلاح طلبان شواهد تاريخي را كه برای ادعای خود بيان مي كنند غالبا مربوط به رفتار دولتها در پيش از انقلاب در ايران است. اين رسانه ها عنوان مي كنند كه دو جنگ تاریخی ایران و روس، تلخ ترین مواجهه ایرانیان در عصر مدرن با دنیای بیرونی بود که روس ها با توپ آمده بودند. اين رسانه ها منافع ملي را عامل تداوم ارتباط با روسيه مي دانند و عنوان مي كنند پس چرا نبايد به دليل منافع ملي با آمريكا رابطه نداشته باشيم؟!

در اين خصوص دكتر محمد حسن قديري ابيانه دكتراي علوم استراتژيك و تحليل گر مسائل سياسي و بين المللي در گفتگو با بي باك اظهار داشت: داشتن رابطه با كشورها به معناي قبول نظام و سياست آنها نيست، بعد از انقلاب اسلامي، رابطه با آمريكا حفظ شد همانطور كه اين رابطه با روسيه حفظ شد، رابطه با آمريكا تا 13 آبان و تسخير لانه جاسوسي ادامه داشت، اين فرصت به آمريكا داده شده بود تا بتوانند گذشته خود را جبران كنند، گذشته اي كه يك نمونه آن كودتا عليه دكتر مصدق و بازگرداندن پهلوي به قدرت بود.

وي بيان داشت: اسناد لانه جاسوس نشان مي دهد آمريكايي ها از باز بودن سفارتشان در ايران براي توطئه و جاسوسي برای تجزيه ايران و ضربه زدن به اقتصاد ايران استفاده كردند. اگر  کسی مي خواهند بداند که نتيجه داشتن رابطه با آمريكا چه خواهد شد اسناد لانه جاسوس را مطالعه كنند.

قديري تصريح كرد: در حقيقت اين آمريكا بود كه به جاي استفاده از فرصتي كه نظام جمهوري اسلامي ايران به آنها داد بر عليه  انقلاب استفاده كردند. بعدها با ترغيب صدام به تجاوز به ايران و حمايت از منافقين و انجام بمب گذاري ها و انفجارها در كشورمان، دشمني خود را ادامه دادند كه اين توطئه ها كماكان تا امروز ادامه دارد.

تحليل گر مسائل سياسي و استرتژيك افزود: آمريكا و انگليس باني قطعنامه های متعدد بر عليه ايران در ابعاد مختلف از جمله اقتصادي و دارويي و وسايل يدكي هواپيماهاي مسافر بري بوده است،  داشتن رابطه با يك كشور به معني ختم خصومت ها نخواهد بود، اگر روزي آمريكا دست از توطئه در حق ملت ايران برداردو  به قول حضرت امام(ره) اگر آمريكا روزي آدم شود مي توانيد با ایران رابطه برقرار كند.

وي تاكيد كرد: قرائن نشان مي دهد كه آمريكا خود را ارباب جهان نشان مي دهد در حالي كه روسيه در عصر حاضر چنین تلقي از خودش ندارد، جنايت هاي كه آمريكا در دروران معاصر در حق ملت ايران انجام داده است قابل مقايسه با هيچ يك از كشورها نيست بنابراین مقايسه آمريكا و روسيه كار غلطي است.

سفير سابق ايران در استراليا و مكزيك گفت: البته ايران از رابطه با روسيه به دنبال حمايت روسيه از ايران نيست چرا كه هر كشوري به دنبال منافع خودش است و اين منافع بايد بر اساس احترام متقابل و منافع متقابل دنبال شود نه يك جانبه كه آمريكا همواره به دنبال منافع يك جانبه بوده است. اگرروسيه هم بخواهد سياستي شبيه آمريكا در قبال انقلاب مردم ایران دنبال كند برخورد هماني خواهد بود كه با آمريكا شد.

وي خاطر نشان كرد: بعد از انقلاب فرصت برابر به هر دو قدرت داده شد تا روابط را بر اساس احترام و منافع متقابل تنظيم كنند، اما آمريكا هیچ تغيير روندی نداد. تفاوت سياست هاي آمريكا و روسيه هم در قبال ايران و هم در سوريه ديده مي شود، آمريكا در زمينه انرژي هسته اي دائم به دنبال تحريم ايران و منع استفاده از انرژي هسته اي بوده، اما روسيه در ساخت نيروگاه هسته اي با ايران مشاركت كرده است. در سوريه هم آمريكا عليه سوريه فعاليت مي كند و روسيه به دفاع از سوريه برخواسته است، آمريكا هميشه از سلاح هاي كشتار جمعي اسرائيل دفاع كرده و مانع طرح اين موضوع در سازمان ملل مي شود در حالي كه روسيه مسئله خلع سلاح هسته اي اسرئيل  را مطرح مي كند.

قديري در ادامه عنوان كرد: جمهوري اسلامي ايران نه به روسيه و نه به هیچ قدرت ديگر تكيه ندارد و تنها درچاچوب منافع متقابل عمل مي كند، تحريم هايي هم كه امضاي روسيه پاي آنهاست با تحریک و ترغیب آمریکایی ها بوده است كه البته اين هم كارخطايي بوده است.

كارشناس مسائل سياسي گفت: اعلام شده كه 31تشكل اصطلاح اصلاح طلب كه معلوم نيست ماهيت اصلي آنها چيست، نامه اي خفت بار به اوباما نوشته اند البته برخي از تشكل ها كه نامشان آمده است تكذيب كردند و يا برخي افراد اعلام كردند كه ايران بايد امتياز يك جانبه به آمريكا بدهد، اين رفتارها مصداق همان گل به خودي است. بنابراین بيش از مراقبت از توطئه هاي آمريكا و اسرائيل بايد مراقب رفتار اين افراد در داخل بود.

وي در پايان اظهار داشت: در مجلس ششم زماني كه دكتر روحاني با سه وزير خارجه از اروپا مذاكره مي كرد به جاي اينكه وزن مجلس ششم و برخي رسانه هاي داخلي به نفع ايران باشد، آنها با صدور اطلاعيه اي اعلام كردند که اگر دولت و هيئت ايراني شرايط اروپايي ها را نپذيرد مجلس طرح سه فوريتي براي پذيرش شرايط مورد نظر غرب را ارائه خواهد كرد كه اين يعني خيانتی بزرگ بر علیه ملتی بزرگ. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها