کد خبر: ۱۶۸۰۵
زمان انتشار: ۱۵:۳۰     ۱۱ مرداد ۱۳۹۰

روزنامه ایران در شماره امروز خود به جای معرفی موسیقی دانان برجسته کشور، یک رپرتاژ آگهی کامل برای یک موزیسین ایرانی تبار ساکن انگلیس رفته است.

به گزارش رجانیوز، این روزنامه در صفحه فرهنگی خود ضمن یک گفتگوی مفصل با "شهرداد روحانی" به عنوان رهبر ارکستر سمفونی ایران، عکس روی جلد خود را نیز به او اختصاص داده است.

این اقدام درحالی صورت گرفته که روحانی اساسا ساکن تهران و ایران نیست و انتخاب او به عنوان رهبر ارکسترسمفونیک کشور نیز با انتقادات فراوانی از سوی فعالان عرصه موسیقی در کشور روبرو شده است.

شهرداد روحانی هرگز به عنوان یک هنرمند وزین موسیقی کلاسیک در جهان شناخته شده نیست اما "بی‌بی‌سی فارسی" وی را خوب می‌شناسد و معمولا هر ماه او برنامه‌ای با این تلویزیون انگلیسی به عنوان یک موسیقی‌دان ایرانی برگزار می‌کند؛ تا جایی که تلویزیون دولتی انگلیس یک مستند نیز از مجموعه فعالیت‌های وی تهییه کرده است.

فعالان موسیقی در کشور معتقدند با وجود بزرگانی همچون "مجید انتظامی" که سابقه تولید اثار فاخر موسیقی در ارکستر ایران را دارد، تدارک دیدن سناریوهای تبلیغاتی برای یک موزیسین ناشناس ساکن لندن می‌تواند نشانه‌ای معنادار مبنی بر انحراف فرهنگی در برخی سازمان‌ها و نهادهای مسئول باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها